امثال و حکم

کشیش و اسکیمو

مناظره جالب کشیش واسکیمو

کشیش و اسکیمو:

اسکیمو: اگر من چیزی درباره گناهان و خدا ندانم ایا باز هم به جهنم می روم؟.
کشیش : نه،اگر ندانی نمی روی!.
اسکیمو: پس چرا می خواهی این ها را به من بگویی؟!.

پارس گیلدا

یکی از اشکالات کار مبلغان مذهبی این است که برای سوالات نو پاسخهای کهنه دارند. گاهی هم هیچ حرفی برای گفتن ندارند.آنوقت انتظار دارند که قشر جوان وغیر جوان به حرفشان اعتنا و به تبلیغشان پاسخ مثبت بدهند.جهان در حال پیشرفت است.ذهن پرسشگر بشر نیز به تبع این پیشرفتها تاثیر پذیر است.روشهای ارشاد و هدایت افراد جامعه روز بروز باید توسط مبلغان مذهبی بروز شود.وگرنه در کارشان موفق نخواهند شد.

مهاجرت نخبگان وفرار منابع

اتفاقی که افتاده این است که متاسفانه در قرون اخیر نهاد مذهب وسیاست مخصوصا در کشورهای توسعه نیافته به هم تنیده شده وریسمانی که اروپا در قرون وسطی از دست و پای جامعه گسست وتوانست به روند توسعه وپیشرفت جامعه تسری ببخشد در کشورهای در حال توسعه و توسعه نیافته همه ارکان جامعه را درگیر خود کرده است.بدین ترتیب بخش زیادی از منابع محدود وانرژی جامعه صرف مسایلی میشود که نه ربطی به دین دارد ونه توسعه وسیاست.در عین حال سبب مهاجرت بخش اعظمی از نیروی انسانی خبره به جوامع توسعه یافته شده و وضعیت این جوامع از لحاظ اداره امور آن توسط نخبگان از قبل هم وخیمتر نموده است.

کشیش و اسکیمو

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا