امثال و حکم

نصيحت همسر…!!

نصيحت همسر…!!
روزي دانشمندان علم نجوم همگي به اين نتيجه رسيدند كه شهاب سنگي عظيم به سرعت در حال حركت به سوي زمين بوده و ظرف شش ماه آينده با زمين برخورد كرده و كل زمين را نابود خواهد ساخت.
فقط يك دانشمند هلندي اين نظريه را رد كرده و اعلام كرد كه خيالتان راحت باشد چرا كه اين شهاب سنگ به فاصله اي اندك از زمين عبور كرده و هرگز با آن برخورد نخواهد نمود.
اتفاقاً اينطور هم شد و اين دانشمند هلندي به خاطر اين نظريه حساب شده اش جايزه ايي بزرگ دريافت كرد. در روز اهدا جايزه از او پرسيدند شما چگونه با اين ظرافت و دقت وپيچيدگي محاسبات متوجه شديد كه اين شهاب سنگ با زمين برخورد نخواهد كرد ؟
دانشمند گفت : در واقع من هيچ محاسبه اي نكردم. تنها كاري كه كردم نصيحت همسرم را گوش كردم.
او به من گفت حالا كه همه مي گويند زمين نابود خواهد شد تو بگو كه نخواهد شد !
اگر شهاب سنگ به زمين برخورد كند ديگر كسي نيست كه بخواهد از تو بازخواست كند و بر نظريه ات ايراد بگيرد.اما… اگر اين اتفاق نيفتد چون نظر تو تنها نظري بود كه آن برخورد را انكار مي كرد در زمره دانشمندان معروف خواهي شد !!!

پارس گیلدا

نظر شما در انتهای همین صفحه

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا