امثال و حکم

رودکی و حج

هر وقت خدا آمد من نیز میروم..!

رودکی و حج:

نقل است كه سالي روردکی به حج مشرف شد ،داخل کعبه شد و پس بيرون آمد پرسیدند که چرا طواف نکردی ؟ گفت دیدم که خدا در خانه نبود و مردم سرگردان بودند دور خود ميگشتند، آمدم بيرون هروقت خدا امد من نيز میروم داخل!!

پارس گیلدا

انجام اعمال مذهبی و مستحبات آن در سختترین و پرهزینه ترین شرایط، آرزوی همه باورمندان و پیروان ادیان است.ای بسا مخارج ضروری زندگی که صرفه جویی نمیشود بلکه یک عمل مستحبی انجام شود و اجر معنوی اش متوجه طرف مربوطه گردد.البته هرکس مخیر است اموال خود را به هر نحوی که مقتضی میداند هزینه کند و مادام که از قِبِل این عملش موردی متوجه حقوق دیگران نگردد جای ایراد و پرسش نیست.
منتهی بحثی که مطرح است در مباحث مستحبات مذهبی،اهم و مهم کردن جایگاه خاصی دارد.طبعا در نظر گرفتن الویت انجام اعمال ،مخصوصا انجا که وسع و توان مالی مطرح هست اهمیتی بسزا دارد.

کمک به مستمندان و ایتام و نیازمندان و رفع حوایج نیازهای اساسی زندگی اطرافیان از نگاه بسیاری از باورمندان اصیل مسایل اعتقادی مهمتر از صرف هزینه های گزاف و تبلیغات و سورسات جهت انجام اعمال مذهبی مستحب در قبل و بعد از انجام آن است.حتما ،آنجا که دلی شاد و خاطری ولو موقت آسوده گردد خانه خداست.

رودکی و حج

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا