گزارشات طبیعت گردی و کوهنوردی

قتل درخت

عقل که نباشد جان در عذاب است

قتل درخت:

در مورد درخت و فواید آن مکرر شنیده ایم.اینکه درختان اکسیژن سازند و نقش ریه طبیعت را بر عهده دارند .هم سایه اش مفید است هم چوبش. هم زنده اش و هم مرده اش ارزشمندند.اینکه قدمت درختان روی زمین از انسانها بسیار بیشتر است.اینکه درخت هر کجا باشد یعنی آنجا حی و حیات وزندگی جاریست و.‌‌…

متاسفانه یکی از اتفاقات زشت که در جنگلهای شمال مرتبا شاهد آن هستیم قتل عام درختان برای اهداف عجیب است.یک نمونه آن که متاسفانه توسط عوامل نهادها و شرکتهای پیمانکاری وابسته به دولت صورت پذیرفته همانی ست که  درعکس فوق شاهدیم.مهار تیربرق با سیم بکسل توسط یک درخت جنگلی که منجر به کشتنش خواهد شد.

ضعف نظارت

قطعا اگر انجام اینکار تحت نظارت ناظر خبره و کاردانی بود بروز چنین خبط و خطایی بعید بود.توضیح اینکه این کار در نزدیکی ایستگاه مخابراتی آته کوه لاهیجان صورت گرفته است. راه دسترسی به ایستگاه ، جاده مناسبی ست که براحتی امکان انتقال ماسه و سیمان و آب جهت احداث یک پایه فوندانسیون بتنی محکم استاندارد فراهم بوده است.کاری که بعد از قتل عنقریب این موجود مظلوم ،بالاجبار شرکت توزیع برق باید به آن مبادرت ورزد.

بقول استاد سخن سعدی بزرگ:

یکی بر سر شاخ، بن می‌برید
خداوند بستان نگه کرد و دید

بگفتا گر این مرد بد می‌کند
نه با من که با نفس خود می‌کند

پارس گیلدا

قتل درخت

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا