امثال و حکم

باچه کسی معاشرت کنیم

باچه کسی معاشرت کنیم:

شما شبیه کسانی خواهید شد که بیشترین رابطه را با آن ها دارید،پس با افرادی معاشرت کنید که ذهنی ثروتمند, زیبا, روحیه بخش و مثبت دارند.

آلبرت انيشتين

 پارس گیلدا

اینکه طبیعت انسان اجتماعی ست و از اخلاق و روحیات جمع، الگو برداری میکند و خود را بنوعی با جمع انطباق میدهد نیازی به توضیح ندارد.چرا که امری واضح و روشن وآشکار است.ولی انسانها میتوانند از این فرصت برای ساختن خود برای نیل به اهداف وآرزوهایشان بنحو احسن بهره برداری کرده ودر واقع هم خودشان پلی برای ترقی دیگران شوند وهم از دیگران بعنوان پلی جهت ارتقا خود بهره بگیرند.

انتخاب دوست میتواند در آینده ما تاثیر فراوان داشته باشد.افراد اکتیو ،موثر،پُرکار ،باهوش ،مهربان و دلسوز و بطور عام انسانهای با انرژی مثبت، فرصت مغتنمی برای اطرافیان هستند تا از لحاظ کمی و کیفی سطح خود را افزایش دهند.

استاد سخن سعدی علیه الرحمه از جمله متفکرینی ست که در باب تعلیم و تربیت فراوان قلم زده و مطلب دارد .یکی از تاثیر گذارترین مطالبش دوبیتی زیر است که جان کلام را در آن بیان کرده است:
دوستی با مردم دانا چو زرین کاسه ایســــــــت
نشکند، ور بشکند، بازش توانی ساختن

دوستی با مردم نادان سفالین کوزه ایست
بشکند، ور نشکند، باید به دور انداختــــــــن

باچه کسی معاشرت کنیم

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. دوستی با مردم دانا چو زرین کوزه ایست
    نشکند گر بشکند بازش توانی ساختن
    دوستی با مردم نادان سفالین کوزه ایست
    بشکند گر نشکند باید به دور انداختن
    سعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا