محیط زیست

خشکش میکنیم

تاتلابهایی که یکی پس از دیگری خشک میشوند!

خشکش میکنیم

يكي از جاذبه هاي جالب وديدني استان گيلان، تالاب كياشهر است كه بكمك نيزارهاي زيبايش ضمن اين كه زيست بوم مناسبي براي گونه هاي مختلف پرندگان وآبزيان هست، تفرجگاه زيبايي هم براي بازديد كنندگان است بطوريكه از وسط اين تالاب زيبا وبكمك پل چوبي آن ، براحتي و قدم زنان ميتوان به ساحل دريا دست يافت.

چند صباحيست كه آن تالاب دل انگيز در حال خشك شدن است والبته محيط آن به لطف برخي از بازديد كنندگان محترم !!مملو از زباله اعم از قابل بازيافت يا غير قابل بازيافت شده است!نگاه خوشبينانه اين است كه خشك شدن تالاب زيبا با اطاعيه چندي پيش يكي از نهادها در رابطه با قطعه بندي و فروش آن نيزار مرتبط نباشد.!

پارک ساحلی کیاشهر

دوستي دارم كه پدرخانمش داراي بنگاه معالات ملكي در بندر انزليست .تعريف ميكرد كه پدر خانمش معتقد به انجام معاملات كوچك در حد خانه و زمين 200-300 متري وامثالهم نيست !!و ميگويد كه تخصصش در معاملات هكتاريست واگر در سال ،يك معامله از نوع فوق انجام دهد تكافوي او را مينمايد به اين نيت مانده است تاكنون نيز رونقي در كار او مشاهد نشده است.!

خشکش میکنیم

از قول او ميگفت كه روزي شخصي جهت فروش يك قطعه زمين هفت هكتاري به دفتر كارم مراجعه كرد وبا او عازم شدم كه زمينش را ببينم.مرا به كنار بخشي از مرداب انزلي هدايت كرد و گفت اين قطعه زمين از محلي كه آن درخت بيد (اشاره به محلي از آبهاي داخل مرداب كه درخت بيدي انجا روئيده بود)تا ان كلبه (مكان ديگري از محوطه همان آبها)مربوط به من است.!نگاهي به او انداختم و گفتم وقت اينگونه شوخي هارو ندارم اينكه مرداب هست ، مزاح ميگوئي؟گفت نه اصلاً هم مزاح وشوخي نيست اينهم سند دفترچه ايش!به نام من سند خورده است.!گفتم آبش را چيكار ميكني؟گفت داريم خشكش ميكنيم!

پارس گیلدا
خشکش میکنیم
مطالب بیشتر
نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا