دانستنیها

انقلاب در صنعت حمل و نقل

انقلاب در صنعت حمل و نقل

انقلاب در صنعت حمل و نقل:

صنعت حمل و نقل دنیا وارد عرصه جدیدی از تحول و دگرگونی شده است.دو مسافر سواربر کپسول هایپرلوپ در مسیری بدون هوا با سرعت ۱۶۰ کیلومتربرساعت، نخستین آزمایش انسانی جدید‌ترین روش صنعت حمل و نقل را انجام دادند.البته این وسیله قرار است به سرعتی بیش از هزار کیلومتر در ساعت برسد و تحولی را در صنعت حمل و نقل زمینی در جهان ایجاد کند. در این طرح کپسول‌های شناور مغناطیسی درون تونل‌های تقریبا بدون هوا با حداکثر سرعت ۱۲۲۳ کیلومتر برساعت حرکت خواهند کرد.شرکت‌های توسعه دهنده این فناوری بیش از ۴۰۰ آزمایش را تاکنون انجام داده‌اند. اما این اولین آزمایش انسانی این سیستم بود که با موفقیت انجام شد.

پارس گیلدا

صنعت حمل ونقل مثل هر صنعت دیگر عرصه تحولات عظیمی را پشت سر میگذارد ودر آینده متغیرهای دیگری وارد این عرصه شده وتحولی زیر بنایی در آن ایجاد خواهند نمود.محدویت استفاده از سوختهای فسیلی،محدودیت در افزایش خودروها ،محدودیت ایجاد راهها و بزرگراهها و هزاران هزار از این نوع محدودیتها در کنار افزایش روز افزون نسل بشر ، بروز تحولی شگرف در این صنعت را غیر قابل اجتناب میسازد.باید منتظر بود ودید عرصه علم وفن آوری چه ارمغانی برای این حوزه دارد.

انقلاب در صنعت حمل و نقل

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا