برش کتاب

آینده از آن توست

گذشته از آن گذشتگان وآینده از آن توست

آینده از آن توست:

اگر در جهان راهی یافت می‌شد که آبِ رفته را به جوی بازگرداند، ارزش داشت که به خطاهای گذشته خود بیندیشیم.ولی به‌راستی گذشته را باید از آنِ گذشتگان دانست.گذشته از آن گذشتگان است و آینده از آنِ توست.
مادام که از آنِ توست، نگهش دار و افکارت را، نه روی آزاری که در گذشته رسانده‌ای، بلکه روی کمکی که اکنون می‌توانی انجام دهی، متمرکز کن!.

خرمگس
اتل لیلیان وینیچ

پارس گیلدا

یکی از اخلاقیات مشترک اکثر ما انسانها نگاه به گذشته و آه و حسرت به آنچه که در گذشته بر ما روا گشته و موجبات عدم موفقیتمان را فراهم آورده میباشد.واقعیت قضیه این است که معمولا شکستها در هر زمینه که بر زندگی کسی وارد شود تلخ وتحمل ناملایمات مشکل است .آثار وعوارض روحی روانی فراوانی به همراه دارد که گاهی ممکن تا سالها بر دوشمان سنگینی کند.

آنچه مسلم است اینکه اتفاقی که افتاده را نمیتوان تغییر داد .ولی میتوان از عوارض آن کاست. بطوریکه زندگی حال و آینده ما را متاثر نسازد.گذشته را با تمامی فراز وفرودهایش باید پذیرفت. از آن درس گرفت و دقت کرد که اگر احیانا شکستها وناکامی ها ناشی از سهل انگاری یا عدم دقت خود ما بوده حداقل دیگر تکرار نشود.یک جمله انگیزشی میگوید گذشته را بقچه کن زیر پایت بگذار بطوریکه قدت بلندتر شود تا آینده را بهتر ببینی.

آینده از آن توست

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا