عکس و فیلم

قضاوت

هیچوقت به ظاهر قضاوت نکنیم

قضاوت:

ظاهرش خشن وزبر وتیغ دار است و بد ریخت…! به نور خورشید زیاد وابسته نیست…! به کود هم نیازی ندارد اصلا یک مقدار آب کم ،عطش او را تامین میکند…! حالا اگر به گُل بنشیند آنچنا گلبرگهای منظم وتمیز وزیبایی به نمایش میگذارد که افضل همه گُلهاست…! کاکتوس را میگویم که خوشبختانه به گُل نشست.ناگهان ویک شبه و البته خیلی زود هم خاموش شد ولی لنز دوربین من این افتخار را داشت که چهره زیبایش را به یادگار نگهدارد… تقدیم به انان که به ظاهر قضاوت نمیکنند…!

پارس گیلدا

قضاوت کار آدمیان است.واقعا مشخص نیست که ایا در بین موجودات دیگر هم قضاوت وجود دارد یا نه؟.ولی فقط از قَبِل همین یک خصیصه آدمیزادگان چی جور وظلمها و ستمهایی که بر همنوعان وحتی غیر همنوعان خود روا نمیدارند!.  چه جنگها و خونریزیها و ستمهایی اِعمال نمیشود!.زندگی ما آدمها سرشار از انواع و اقسام پیچیدگی ها،سوالهای بیجواب و اصولا مملو از مسایلی ست که برخی بر ما اِعمال شده وبرخی خصیصه طبیعی نوع بشر و منحصر به ذات آدمیان است.پاره ایی منتسب به آدمهاست که از طریق قضاوتها صورت میگیرد.غالب قضاوتها به استناد ظواهر امر است.چنانچه بررسی محتوایی و اصولی پیرامون برخی از خصلتهای ابنا بشر انجام شود شاید آنها مبری از صفاتی شوند که بنامشان نوشته شده است.

این شاخه گُل کاکتوس مصداق بارز چنین نوع قضاوتی ست.هیچوقت روا نیست به استناد ظاهر در مورد هیچ چیزی قضاوت کرد که در کُنه و ذاتشان ممکن است دقیقا خلاف چیزی باشد که ما به قضاوتش نشسته ایم.

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا