امثال و حکم

جایگزین یعنی چی

سول پسر ،توضیحات وپاسخ پدر...!

جایگزین یعنی چی:

يك روز پسری از پدرش پرسید پدر:جایگزین یعنی چه؟
پدر چند لحظه مکث کرد و سپس گفت: فرض کنیم تو یک مرد جوان شده ای و تصمیم داری کسب و کاری برای خودت دست و پا کنی. کارهای مختلفی را تجربه می کنی ولی هیچکدام تو را راضی نمی کند. روزی به این فکر می افتی که یک مرغداری راه بیندازی. چند مرغ می خری. آنها هر روز تخم می کنند. مدتی بعد، تعداد زیادی جوجه از تخم ها بیرون می آیند. حالا یک مرغداری بزرگ وکامل داری و حسابی ثروتمند شده ای. یک خانه می خری، به اضافه ی چند اسب و اتومبیل.!
پسرک پرسید:! اما پدر، من پرسیدم جایگزین یعنی چه؟!
پدر گفت: بله سعی دارم همین را توضیح دهم. تو حالا یک مرد ثروتمند و با اعتبار هستی اما یک روز ناگهان باران شدیدی شروع به باریدن می کند .سیل بزرگی به راه می افتد ومرغهای توچون نمی توانند پرواز یا شنا کنند در سیلاب غرق می شوند و می ميرند وحالا تو ورشکست می شوی و …..
پسر که تقریبا کلافه شده بود گفت: پدر معنی جایگزین چه شد؟ پدر پاسخ داد، پسرم! اگر به جای مرغ ،اردک پرورش داده بودی، این اتفاق شوم نمی افتاد. پس تو باید اردک را جایگزین مرغ کنی!.

پارس گیلدا

جایگزین یعنی چی

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا