اجتماعی

حریف نکته سنج

یک عکس و هزار نکته

حریف نکته سنج

چه خوش است راز گفتن به حریف نکته سنجی
که سخن نگفته باشی به سخن رسیده باشد…!

بیدل دهلوی

حریف نکته سنج
عکس:گیلان،شفت،روستای مزکده(مسیرییلاق سوته)

پارس گیلدا

در همان ابتدای شروع پیمایش که از یک روستای دور افتاده آغاز میشد با این بنا مواجه شدم.تابلوی آن نظرم را به خود جلب نمود!.با خود اندیشیدم چه نوعروسانی برای رفتن به خانه بخت ،از این مکان روی به داماد گشودند!.

بنظر من اصولا مرز توقعات و انتظارات با مرزهای جغرافیایی رابطه مستقیم دارد.انتظارات مردم در یک روستای مفلوک از لحاظ امکانات شهری و ….با توقعات یک نفر در یک شهر به اصطلاح متمدن و پیشرفته از لحاظ امکانات شهری و رفاهیات و….از زمین تا اسمان تفاوت میکند.چیزی که در این روستا برای دختران و عروسان ارزو هست از نظر یک شهروند دیگر کاملا خنده دار مینماید…!

موقع بازگشت چند دقیقه در قهوه خانه این روستا اُتراق کردیم ویک استکان چای نوشیدیم.به یکی از روستائیان گفتم طبیعت زیبایی دارید!گفت چه فایده!.دو ریال برای ما ارزش ندارد.ما همه تک محصولیم ومحصول ما چای هست.بچه های ما همه از روستا میروند.کسی اینجا نمیماند.اینجا شده بهشت شهری ها.می آیند زمینها را میخرند وویلا سازی میکنند. هفته ایی یکی دو روز می آیند اینجا استراحت میکنند و میروند…

حریف نکته سنج

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا