امثال و حکمبرش کتاب

فرق دختردهقان و دخترکدخدا

فرق دختردهقان و دخترکدخدا

دهقان پیر با ناله می گفت : ارباب…آخر درد من یکی دوتا نیست، با وجود این همه بدبختی نمی دانم دیگر خدا چرا با من لج کرده و چشم تنها دخترم را چپ آفریده است. دخترم همه چیز را دوتا می‌بیند…
ارباب پرخاش کرد که : بدبخت، چهل سال است نان مرا زهرمار می‌‌کنی، مگر کور هستی نمی‌بینی که چشم دختر من هم چپ است؟!
دهقان گفت : چرا ارباب می‌بینم اما چیزی که هست، دختر شما همه‌ی این خوشبختی‌‌ها را “دو تا” می‌بیند، ولی دختر من ، این همه بدبختی را … .

امثال و حکم
علامه دهخدا

پارس گیلدا

برخی از مطالب هیچوقت گهنگی ندارد.یکی ش همین مطلب بالاست که از از اَمثال و حَکَم مرحوم دهخدا انتخاب شده است.امروزه که کشور دچار انواع سوءتدبیری شده و ضعف وسوء مدیریت در جای جای آن مشهود است وقتی پای  صحبتهای برخی مسئولان مینشینیم توجیهاتی از نوع بالا می آورند.خودشان را مثل مردم در فقر ونداری ومحرومیت و…دیده ومثل مردم از کمبودهایی که متوجه زندگی آنان شده است گلایه دارند .غافل از اینکه آنچه که آنان در رابطه با خود از آن سخن میگویند با چیزی که متوجه حال مردم شده ومردم از آن حرف میزنند دو مقوله جداست.

فرق دختردهقان و دخترکدخدا

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا