محیط زیست

جاکانا

جاکانا پرنده نری که برای بچه هایش مادری میکند،پرنده نر جاکانا به پدر نمونه طبیعت

جاکانا :

 جاکانا پرنده نری که برای بچه هایش مادری میکند.پرنده نر جاکانا به پدر نمونه طبیعت معروف است.
پرنده ماده بلافاصله  بعد از تخم‌گذاری لانه را برای همیشه ترک می‌کند. بعد از ان همه مراحل پرورش جوجه از لحظه از تخم درآمدن تا بزرگتر شدن جوجه‌ها توسط او مهیا می‌شود!.بخصوص وقتی که قادر است هم تخم ها و هم جوجه‌ها را در لحظات خطر، با خودش حمل کند و به نقطه امن‌تر بگریزد!.

 پارس گیلدا

طبیعت شگفتی های خاصی دارد که در بعضی موارد از قدرت تصور آدمی خارج  وگاهی بنظر میرسد تخیلی باشد.نگهداری و مراقبت و مواظبت از بچه در همه مراحل از زمان بسته شدن نطفه تا تولد و پرورش و…بین همه گونه های طبیعی با مادر است الا پرنده ایی بنام جاکانا که دقیقا بعداز تخم گذاری ماده که خانه را ترک میکند این مهم را پرنده نر یا پدر برعهده میگیرد.ناخنها و انگشتان بلند این پرنده ماهیخوار او را قادر میسازد براحتی روی برگهای شناور روی آب قدم بزند.این پرنده عجیب، بقدری با زندگی روی آب سازش دارد که حتی تخمهایش نیز روی گیاهان آبی شناور میماند.وهمانجا جوجه متولد و رشد و نمو پیدا میکند.این پرنده هفت گونه دارد و معمولا درنواحی مردابی زندگی میکنند.

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا