امثال و حکم

دونفردریک قبر

چرچیل و تعبیر معنا دارش از یک اتفاق

دونفردریک قبر:

از کنار گورستانی می گذشتم،برروی قبری نوشته شده بود:

اینجاآرامگاه مردی راستگو و سیاسمتداری محترم است،

این اولین باربود که می دیدم دو نفررادریک قبردفن کرده اند…!!

پارس گیلدا

در مورد چرچیل سیاستمدار دوران جنگ دوم جهانی و نخست وزیر وقت انگلستان زیاد شنیده ایم.نام چرچیل به سیاستِ آلوده به تزویر وکلک وریا عجین است.اصطلاحا رسم شده که هرجا میخواهند کسی را به ریاکاری وحقه بازی متهم کنند او را به داشتن سیاست چرچیلی متصف مینمایند.مطالب بالا منتسب به چرچیل بسیار با معناست حتی اگر بنوعی اغراق باشد و مربوط به او نباشد.

واقعیت قضیه این است که در دنیای سیاست صداقت وشرافت وجود ندارد.چرا که جنس رفتارهای اخلاقی و شرافتمندانه و صادقانه با خلق وخوی سیاست سازگاری ندارند.به همین دلیل است که آنها که سیاست را خوب میشناسند براحتی میتوانند قضاوت کنند که دو مقوله سیاست و شرافت با هم و در زیر یک سقف نمیتوانند زندگی کنند.بازهم من فکر میکنم جمله بالا بنوعی مربوط به چرچیل نباشد وبه او منتسب شده است.چرا که در مطلب بالا گزاره درستی مطرح شده  است و بیان چنین گزاره صادقانه ایی از چرچیل سیاستمدار بعید است.حالا که بحث سیاست شد بد نیست این جمله از راسل سیاستمدار همان انگلستان را داشته باشیم:
تا چهل سالگی که مغزم خوب کار می کرد، به ریاضیات و پژوهش پرداختم. از چهل تا شصت سالگی که ذهنم ضعیف شده بود به فلسفه روی آوردم و در اواخر که به کلی مغزم کار نمی کرد سیاستمدار شدم!

چرچیل

دونفردریک قبر

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا