گزارشات طبیعت گردی و کوهنوردی

اورست و طلوع خورشید

لحظه دیدنی طلوع خورشید بر فراز اورست

اورست و طلوع خورشید:

طلوع خورشید بر فراز اورست از روی قله کالاپاتار

پارس گیلدا

حتمابرای هر کوهنورد یا طبیعت گردی مشاهده لحظات طلوع خورشید در ارتفاعات، لحظاتی دیدنی و خاطره انگیز است.امروزه با پیدایش تلفنهای همراه که جملگی مجهز به دوربین با کیفیت بالا هستند ثبت چنین لحظاتی، جالب و کاری ست که معمولا کوهنوردان و طبیعت گردان مبادرت به آن مینمایند.طلوع خورشید بیانگر شروعی مجدد،سلامی مجدد وآغازی دوباره هست.آغاز دوباره زندگی و کار وکوشش وتلاش روزانه و پاشیدن نور بر ظلمت شب وتاریک ها و ختم رخوت و سستی.

جالب اینکه قله ها اولین نقاطی هستند که سلام خورشید را دریافت ونوید این روشنی را به کوهپایه نشینان و جلگه نشینان میدهند.جالبتر اینکه اورست بعنوان بلندترین نقطه زمین  اولین نقطه آن است که طلایه دار این روشنی واولین دریافت کننده سلام خورشید است.این کلیپ ، لحظه این میعاد عاشقانه را به تصویر کشیده ومشاهد آن روحی تازه بر پیکر کسانیکه که آنرا با جان دل میبینند میبخشد.

اگر روزی خورشید نباشد زمین قادر است تنها هشت ودقیقه وبیست ثانیه  نفس میکشد و زنده بماند.این وابستگی زمین به خورشید یعنی اینکه خورشید منبع حی و حیات زمین و زمینیان است.پرتوش را گرامی بداریم و ما نیز به تبع خورشیدگرما بخش زندگی زمینیان باشیم.

اورست و طلوع خورشید

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا