عکس و فیلم

آنان که باید بدانندوآنان که باید ندانند

برهم نزند دست خزان بزم ریاحین،گر باد به بستان برد از زلف تو بویی!

آنان که باید بدانندوآنان که باید ندانند:

به ماشین نوشته ها همیشه علاقه داشتم و اشعار و نوشته های پشت ماشینها رو سعی کرده و میکنم که حفظ کنم.از خیلی سال قبل که درگیر مسافرت و ماموریت و …بودم همیشه دوست داشتم صندلی جلو نصیبم شود تا از خواندن ماشین نوشته ها حظ وافرببرم.اخیرا یک ماشین نوشته جالبی دیدم:

“بعضی ها باید بدونند دوسشون داری تا بمونند وبعضی ها باید ندونند دوسشون داری تا بمونند…!”.

مصداق منظور راننده بماند.فکر میکنم متن آنقدر گویا هست که توانسته منظورش را به مخاطب بطور واضح وروشن ومبرهن منتقل کند.ولی برای من مصداقش این رزهای خوشگل هستند.میدانند چقدر دوستشون دارم و تا آلان یعنی نیمه آبان مانده اندو همچنان جلوه گری میکنند.مخصوصا اگر علفهای هرز را از دور برشون دور کنی. انگار لب به خنده گشوده و خرسند گشته اند.گلها احساس دارند واحساس خود را بلافاصله انتقال میدهند.کافیست ماهم درک متقابلی از این این احساس لطیف و زیبا داشته باشیم.بی دلیل نیست که هر چیز زیبا را به گل تشبیه میکنند.گلها زیباترین و لطیفترین جلوه خلقتند.

بقول استاد سخن:

برهم نزند دست خزان بزم ریاحین
گر باد به بستان برد از زلف تو بویی..!.

#رز#گلستان#باغ#سعدی#خزان

پارس گیلدا
آنان که باید بدانندوآنان که باید ندانند

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا