برش کتاب

انسانیت با یکدیگر

راه مواجه كردن يك نفر با سايه اش اين است كه نور درونش را به اونشان دهی..

انسانیت با یکدیگر

در مناطقی از غرب آفریقا، وقتی کسی کار ناپسندی انجام می دهد او را به مرکز دهکده می برند و برای دو روز، تمام اعضای قبیله او را احاطه می کنند و درباره ویژگیهای خوب و مثبت آن فرد حرف می زنند. آنها معتقد هستند که هر فرد ذاتا خوب است ولی گاهی هم اشتباهاتی مرتکب می شود که در‌ واقع درخواست کمک است. افراد قبیله کنار هم در این آئین جمع می شوند تا به فرد خوبی ذاتی اش را یادآوری کنند. اعتقاد جمعی این است که این حمایت، از هر نوع تنبیه و خجالت زده کردن فرد بهتر است. آنها این حرکت را “اوبونتو” به معنی “انسانیت با یکدیگر” می نامند.

پارس گیلدا

این روش برخورد با مجرمین وافراد خطاکار که در بالا توضیح داده شداگر قرا بود بعنوان یک رویه در جوامع دیگر هم بنوعی پیاده میشد قطعا دراصلاح رفتار بسیاری از آدمهای به ظاهر خلافکار موثر بود واز آمار جرمها و جنایات میکاست.در آن صورت فکر کنیدچقدر در هزینه ها، صرفه جویی و کار بسیاری از نهادهای انتظامی و قضایی کاسته میشد.روشهای تهاجمی و فیزیکی همیشه جوابگو نیست بلکه در بسیاری از جاها روشهای نرم ، دارای کارآیی بهتر است.

مطالب بیشتر

انسانیت با یکدیگر

كارل_گوستاو_يونگ

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا