عکس و فیلم

باغبان گر پنج روزی صحبت گل بایدش

گل تاتوره یا شیپور فرشتگان

باغبان گر پنج روزی صحبت گل بایدش:

گل تاتوره یا شیپور فرشتگان

در وصف گل بسیار گفته اند و سروده اند.به جرات میتوان گفت در جهان کسی نیست که از گل بدش بیاید.یعنی گلها تنها پدیده طبیعت هستند که اصلا دشمن ندارند.طبیعت هم فراوان به گل علاقه دارد بطوریکه خارها را در جوار گل و برای صیانت و حفاظت از آن بوجود آورده است.

گل تاتوره یا شیپور فرشتگان

این گل تاتوره یا شیپور فرشتگان اهدایی یکی از دوستان به من بوده است .در باغچه حیاط خانه کاشته ام. در نوع خودش محشر است.اول اینکه عطری دارد ملایم و نافذ که واقعا تا مغز استخوان آدمی مینشیند و ساعتها در شامه باقی میماند. مخصوصا شبها لطافت خاصی به محوطه میدهد.دوم اینکه بر خلاف خیلی از گلها، در سال چندین بار به گل مینشیند.سوم اینکه درست است که به شکل شیپور است ولی بسیار بی سرو صداو سربزیر و افتاده وبی ادعااست و مثل بسیاری از دیگر گلها ،مغرور و متکبر نیست.به اندک رسیدگی قانع است و بسیار صبور و مقاوم میباشد.

در تعریف حس شامه، ادبا معتقدند که این حس از حس ذائقه لطیفتر و ذائقه از لامسه لطیفتر است‌.در واقع حس شامه لطیفترین حس انسان است که در تسخیر گلها و علی الخصوص این گل است.

قبلا هم شاید گفته بودم از یک محقق گل و گیاه شنیده ام که رنگ و عطر و زیبایی وحتی میوه گلها و گیاهان شگرد طبیعت است برای تکثیرشان.این گل واقعا از نظر عطر، مخصوصا شاهکار طبیعت است.واقعا اگر تکنولوژی بتواند اسانسش را وارد شیشه کند که میتواند هر قطره اش کلی می ارزد.و ای کاش تکنولوژی آنقدر رشد بکند که روزی بشود از این اسانس هوشبر، عکس گرفت و به اشتراک گذاشت تا آنچه که با قلم و بصر نمیتوان توصیف نمود ،شامه خوانندگان و بینندگان بر این ادعا ،مهر تائید بزند…!

هنر گل تاتوره این است که حس شامه یعنی لطیفترین حس انسان را مسحور خود میکند…
گل تاتوره در طول سال چندین نوبت گل دهی دارد

پارس گیلدا
باغبان گر پنج روزی صحبت گل بایدش

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا