اجتماعی

هنر شراب زندگیست

هنراگرچه نان نمیشود ولی شراب زندگیست

هنر شراب زندگیست:

همه اجزای طبیعت با نظمی غیر قابل تصور همواره با هم در حال نواختن سمفونی زندگی هستند.هر جزئی از این اجزا نقش یک ساز را دارند که ملودیهای آن توسط نوازنده چیره دست طبیعت در حال اجراست.وقتی گنجشکی میخواند،وقتی درختی سبز میشود،وقتی برگی بر زمین میفتد ویا آنگاه که رودخانه ایی پر از آب از بلندای کوهی به پائین پرت میشود تا آبشاری شکل بگیرد وهمه پدیده های دیگر،همه ملودی های این کنسرت بی بدیل هستند.

وقتی پرنده ایی به قتل میرسد،حیوانی آزار میبیند ،ظلمی روا داشته میشود وحقی از بین میرود و قلبی جریحه دار میگردد گویی سیمی از سازی جدا و نوایی از آن نمی خیزد!.دیگر دست قهار طبیعت بعنوان رهبر مبرز این ارکستر سمفونی در هماهنگی بین نوازندگان به مشکل میخورد وصداها ناهمگون میشود .

دیگر نواها،گوش نواز نیست که گوش خراشند!.ولی برعکس وقتی همه چیز جای خودش باشد ونوازنده ایی چیره دست،سازها را در دست بگیرد وبنوازد زندگی زیبا میشود وجهان دوست داشتنی میگردد.هر بار که به این یک دقیقه سنتورنوازی و تنبک نوازی این خواهران چیره دست گوش فرا میدهم بیشتر درک میکنم که سارتر چه جمله زیبایی گفته است.هنراگرچه نان نمیشود ولی شراب زندگی ست.

هنر اگرچه نان نمیشود ولی شراب زندگیست

ژان پل سارتر

نوازندگی خواهران دبیری

پارس گیلدا

مطالب بیشتر

 

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا