عکس و فیلم

دالانی از بهشت

دالانی از بهشت

دالانی از بهشت:

دالانی از بهشت

پارس گیلدا

جاده اسالم به خلخال در استان گیلان بدون شک یکی از رویایی ترین جاده های کوهستانی ایران است.این جاده پیچ در پیچ چه زمستانش با آن برفهای بالای یک متر و چه بهار و تابستانش با آن جنگلهای انبوه و دشتهای شقایق و تپه های سبز و خرم و آبشارهای با عظمتش همواره مورد توجه طبیعت گردان و کوهنوردان است.اگرچه در فصل شقایق برخی از مسافرین وطبیعت گردان با کم عنایتی نسبت به قطع شقایقهای سرخ صورت دشتهای گردنه الماس و کُرمان و…زیبایی های منطقه را مخدوش کرده و خاطره خوبی از خود در ذهن طبیعت باقی نمیگذارند ولی برغم همه این بی مهری ها این جاده همیشه بر تارک زیبایی های منحصر بفرد گیلان خودنمایی میکند.

اما پائیز این جاده و محیط اطرافش نیز دیدنی و زیباست.آنگاه که برگها خزان دیده بر زمین پراکنده میشوند تا فرش قرمزی باشند برای زمستان سپید پوش ، قدم زدن در جنگلهای اطراف این جاده ، روح دوباره ایی بر پیکر خسته مسافران میدمد.

جاده اسالم به خلخال رویایی،زیبا ، دلفریب و خاطره انگیز است.کافی ست یکبار این مسیر را در هر فصلی که دوست دارید ببینید و تا همیشه خاطره اش را در ذهن نگهداشته و هر بار که به آن مراجعه میکنید روحتان تازه شود.اینها همه مشروط به این است که همه با هم کمک کنیم تا این زیبایی های منحصر بفرد قربانی ندانم کاری و کم لطفی ما واقع نشود.

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا