محیط زیست

تولید انرژی پاک

تولید انرژی پاک بکمک توربینهایی که با لرزش کار میکنند

تولید انرژی پاک:

این توربینها بکمک لرزش عمل تبدیل انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی انجام میدهند.

پارس گیلدا

جوامع بشری بطور عام و جوامع در حال توسعه و حتی توسعه یافته بطور خاص هر یک بنوعی امروزه درگیر یکی از انواع آلودگیهای زیست محیطی یا همه انواع آلودگیها تواما هستند. توسعه وبسط تکنولوژی در زندگی بشری  ضمن اینکه رفاه نسبی برای ابنای بشر به ارمغان داشته معضلات آلودگی محیط زیست را در جنبه های مختلفی سبب شده است.بخش بزرگی از دلایل این آلودگیها ناشی از فرسوده بودن صنایع و کارخانجات و ماشین آلات و…است.بهینه سازی این ماشین آلات در کوتاه مدت امکان پذیر نیست.ضمن اینکه محتاج سرمایه گذاریهای هنگفت است.

تولید انرژی پاک بکمک توربینهایی که با لرزش کار میکنند

بحران گرمایش زمین و آلودگیهای ناشی از مصرف بیش از اندازه استفاده از سوختهای فسیلی باعث شده که جوامع توسعه یافته کم کم به فکر پیدا کردن روشهای مناسبتر و کم ریسکتری برای تولید انرژی باشند.از سالها قبل موضوع استفاده از انرژیها پاک نظیر انرژی خورشیدی یا انرژی باد در دستور کار بسیار از آزمایشگاههای و کارگاههای تولید انرژی قرار گرفته  وامروزه در بسیاری از نقاط دنیا این نوع انرژی های به مرحله عملی وکاربردی رسیده اند.

نیز استفاده از انرژی امواج آب دریاها و اقیانوسها یا انرژی ناشی از حرکت ماشینها و ترامواها در خطوط ارتباط شهری و…ابداعات جدیدی در این موضوع بوده که بمرور در حال توسعه و گسترشند.

تولید انرژی پاک

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا