عکس و فیلم

درختان ایستاده میمیرند

تو قامت بلند تمنایی ای درخت ،همواره خفته است در آغوشت آسمان ،بالایی ای درخت

درختان ایستاده میمیرند

درختان ایستاده میمیرند
عکس:ارتفاعات شرق گیلان
پارس گیلدا

در وصف درخت و تمجید درختان سخن فراوان رفته است.جالب است بدانیم این موجودات مفید که قدمتشان بمراتب فراتر از عمربسیاری از موجودات منجمله انسان است در هیچ دوره ایی از تاریخ دشمن نداشته اند‌.نه تنها دشمن نداشته اند بلکه همواره منشا سود وخیر و فایده برای همگان بوده اند .

درختان هم کتاب و دفتر میشوند برای اینکه دانش بشری را نسل به نسل به ابنا بشر منتقل کنندو بر معرفتش بیفزایند .هم خود دفتر قطوری هستند از معرفت و آگاهی،شعور و شعر و زندگی . اگر رفتارشان مورد عنایت بنی بشر واقع شود دانشگاهی بزرگ از آموختنی ها هستند که به حال و آینده ما جان و نفسی دوباره میبخشند.

درختان اولین ماوای ما انسانها بوده و بلکه هنوز مکان زندگی بسیاری از موجوداتند.موجوداتی که زندگی مشترکشان را در لابلای شاخه ها و برگهای آن جشن میگیرند.فرزندانشان را متولد میکنند و به پرواز در می آورند.درختان سایبانی هستند بر رهگذران خسته و غبار برچهره نشسته. آسایش و آرامشی وصف ناشدنی برای همه اگرچه خود در صندوقچه دل پر مهرشان حرفهایی فراوان برای گفتن دارند.

درختان شاهد اوج و حضیض های فراوانی بوده اند. هم سوارانی تیزتک را در زیر سایه شان پذیرفته و هم پیران به سن نشسته ایی را به خوان مصفای خود پذیرفته اند.درختان مظهر ایستادگی و مقاومت در قبال باد و باران و برف و طوفان و هم آفتاب سوزانند و سرانجام خود نیز ایستاده و سرافراز میمیرند.

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا