محیط زیست

حفاظت از آثار ملی

فرهنگ حفاظت از آثار ملی

حفاظت از آثار ملی:

هر کشوری در رابطه با آثار ملی ثبت شده خود ،فرهنگ سازی میکند .مردم را به اهمیت اثر وضرورت حفظ ونگهداری آن آگاه میسازند.میدانیم یکی از آثار زیبای ملی کشورمان واستان گیلان،گل سوسن چلچراغ است.این گل در ارتفاعات داماش رودبار شناسایی شده است.بعدها بعنوان اثر ملی ثبت گردید.بندرت در جاهای دیگر نیز یافت میشود .این گلها جهت جلوگیری از خطر انقراضشان محصور ونگهداری میشوند.

یکی از این نقاط، منطقه خارند ماسوله مسیر قله شاه معلم است. تقریبا یکسال قبل بعد از رویت این گلها نسبت به محصور کردن محوطه اقدام شد.در رابطه با همین موضوع و کوتاه زمانی قبل از محصور کردن آن محوطه وقتی از کنار این گلها میگذشتم عکسهایی گرفتم و گزارشی تهیه نمودم که میتواند در اینجا بخوانید.

ضرورت فرهنگ سازی برای حفاظت از آثار ملی

متاسفانه اخیرا مشاهده شده که برخی اهالی منطقه، تورهای فنس آنرا پاره کرده ودامهای خود را بداخل محوطه (جهت چرا دام خود) هدایت کرده اند.این وضعیت اسفبار در تاریخ دوم مهر 1400 مشاهده و فیلمبرداری شد. شاید مورد عنایت مسئولان امر قرار بگیرد و فکری به حال معضل فوق بکنند.

عکسهایی که قبلا از همین ناحیه گرفته بودم

اینهم وضعیت الانش(2/7/1400)

حفاظت از آثار ملی در هر کشور از اهم وظایف خطیر واساسی دولتها و ملتهاست.

پارس گیلدا

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا