محیط زیست

سفر سالانه پنگوئن

پنگوئنی که هرسال 5 هزار مایل را میپیماید

سفر سالانه پنگوئن:

پنگوئنی  که  هرسال 5  هزار  مایل  را  میپیماید  تا  پیرمرد 72 ساله ایی با نام پریرا را ببیند.

 در سال 2011 زمانی که ژائو پیرمرد ماهیگیری که در برزیل زندگی میکند پنگوئنی از نژاد مجلانیکی را دید که در نفت در حال غرق شدن است او را نجات داد. این پنگوئن که در حال مرگ بود آسیب شدیددیده بود.او  ماها توسط ژائو پرستاری شد تا توانست دوباره سلامت خود را بدست آورد. وقتی که این پنگوئن که اکنون نام او را دیندیم گذاشته اند سلامت خود را بدست آورد توسط ژائو دوباره به طبیعت بازگردانده شد.

در سال بعد اتفاق عجیبی افتاد. دیندیم از گله خود جدا شده بود و پس از پیمودن 8 هزار کیلومتر برای دیدن ژائو آمده بود. اکنون 7 سال است (از سال 2012) دیندیم هرسال این پنگوئن باوفا این مسافت را طی میکند وبه دیدن ژائو می آید. چند روزی را با ژائو میگذراند و دوباره به خانه خود باز میگردد.

سفر سالانه پنگوئن

پارس گیلدا

در مورد قدرشناسی و وفای حیوانات زیاد دیده و شنیده ایم.حتی این خصیصه وفاداری در بین حیوانات وحشی ودرنده نیز بوفور مشاهده شده است.این نمونه پنگوئن که داستانش در بالا آمد قطعا نه اولش است ونه آخرش خواهد بود.

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا