گزارشات طبیعت گردی و کوهنوردی

قله توریشوم

قله توریشوم

قله توریشوم یا تُریشوم یا تُریشُم از قله های  غرب گیلان و روی خط الراس ماسوله قرار دارد.با طول جغرافیایی 40 درجه و صفر دقیقه و 53 ثانیه و عرض جغرافیایی 37 درجه و 12 دقیقه و 16 ثانیه  به ارتفاع 2460 متری از سطح دریا واقع شده است.مسیر اصلی صعود به این قله از روستای زودل ماسوله است. مسیردر 5 کیلومتری ماسوله و پس از عبور از پل بتنی  منطقه لارچشمه آغاز میشود.یکی از ویژگیهای بارز این قله، شیب مسیر آن است.این شیب از همان ابتدا آغاز و تا انتهای مسیر ادامه دارد.

اطلاعات کاملتری از این قله در لینکهای زیر جهت اطلاع  خوانندگان  و علاقمندان محترم موجود میباشد.از ویژگیهای دیگر این قله که به دماوند گیلان نیز مشهور است  همین بس که در غالب روزهای سال ،دارای باد میباشد . گاهی شدت باد آنچنان است که میتواند مانع صعود شود.این صعود در تاریخ 27 دیماه نود وهشت با همنوردان گروه کوهنوردی تیلار رشت انجام شده است.

عکسها وکلیپ این صعود(27-10-98)

ابرهائیکه در  مناطق کوهستانی ودر داخل دره های عمیق ولای جنگلها ودرختان سر به فلک کشیده گیر می افتند همواره زیباترین جلوه های طبیعی را بوجود می آورند که نظایر این صحنه ها کمتر در دشت و جلگه قابل رویت است.

کلبه چوپانی ییلاق پای قله.این ییلاق دارای چشمه بوده و مرتع آن در بهار و تابستان بسیار سبزوخرم است و جولانگاه گوسفندان ودیگر احشام است.این کلبه ها در بهار وتابستان مورد استفاده چوپانان ودامداران است ودر این فصل سال قفل و تعطیل میباشد.
عکس دستجمعی روی قله ودر معیت بادسردشدید

کلیپی از این برنامه صعودکه از ییلاق زودل سر گرفته شده است.

لینکهای مربوط به صعودهای قبل

قله توریشوم ماسوله

قله توریشوم(ماسوله)

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا