گزارشات طبیعت گردی و کوهنوردی

چالشهای ورزش کوهنوردی

کوهنوردی،چالشها،درسها

چالشهای ورزش کوهنوردی:

یکی از ویژگیهای مهم زندگی ما آدمها ، نحوه مواجهه ما با چالشهای بزرگ و کوچکی ست که روزمره ویا در طول زندگی اعم از زندگی فردی یا اجتماعی با آنها مواجهیم.

چالش اختلاف نظر با همکار،همسایه ،چالش از دست دادن عزیزان،چالش مسایل اجتماعی ،اقتصادی،ازدواج ،طلاق ،معاملات تجاری،مهاجرت ،مسایل کارگری و کارفرمایی و امثالهم .

تفاوت آدمها با همدیگر در سواد ومدرک تحصیلی وسن و ثروت،زیبایی وزشتی و…نیست که البته همه اینها میتوانند هر یک در جای خود بعنوان وسیله ایی به ما در حل بحرانهای زندگی کمک کنند.

بنظرم تفاوت اساسی ماانسانها با همدیگر بکارگیری این ابزارها وتجربه ودرایت وتدبیر در مدیریت چالشها وتبدیل تهدیدها به فرصتهاست.

ورزش کوهنوردی،چالشها،درسها

ورزش کوهنوردی، ورزشی سنگین و مملو از چالش است .کوهنورد در طول مدت پیمایش با انواعی از چالشها مواجه میشود .چالش ضعف جسمانی،تحلیل قوای بدنی،تشنگی،خستگی مسیر،شیبهای نفسگیر،واز همه مهمتر شرایط محیطی شامل شرایط جوی وغیرو.

یک کوهنورد در طول پیمایش همزمان با چندین چالش دست وپنجه نرم میکند . ذهن او شدیدا درگیر است تا بلکه بر آنها فایق آید و به هدف خود که رسیدن به قله هست برسد.

گاهی نیز تدبیر وارد معرکه مدیریت بحران میشود و کوهنورد جهت تامین اهداف مهمتر که همانا سلامتی هست ،فتح قله خانه را بر قله کوه ترجیح میدهد. حتی تا چندده متری قله تصمیم به عدم ادامه مسیر گرفته و برنامه خود را خاتمه میدهد .

در ورزش کوهنوردی چه آنکه ادامه مسیر میدهد و به قله کوه میرسد و چه آنکس که از ادامه مسیرمنصرف به به فتح قله خانه میندیشد هر دو برنده وپیروزند و هر دو به هدف خود رسیده اند.

یعنی تمرین مواجهه با چالشها وکسب ممارست در نحوه مدیریت بحران جهت استفاده از انها در جای جای زندگی فردی واجتماعی واین وجه تمایز وارجح این ورزش مفرح با دیگر ورزشهاست.

پارس گیلدا

چالشهای ورزش کوهنوردی

بیشتر بخوانید

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا