دانستنیها

اصل انالیز بقا

تشریح اصل انالیز بقا

اصل انالیز بقا:

 

اصل انالیز بقا
تشریح یک مسئله

در جنگ جهانی دوم، متفقین نقشه سوراخ‌های گلوله‌هایی که نازی‌ها به هواپیماهایشان زده بودند را در آوردند. سپس تصمیم گرفتند جاهایی از بدنه هواپیماها را که بیشتر گلوله را خورده بود (نقاط قرمز) را تقویت کنند و این کار را نیز کردند. اما فردی ریاضیدان به اسم آبراهام والد به آنها گفت این مسیری که رفته‌اید و نتیجه ای که گرفته‌اید اساسا نادرست است!. چرا که این هواپیماهایی که شما چک کرده‌اید هواپیماهایی بودند که سالم مانده و توانسته‌اند برگردند! درحالیکه شما باید آنهایی را که سقوط کرده‌اند بررسی و چک کنید.

تعمیر کنندگان دلیل امر را پرسیدند،او در پاسخ گفت نقاط ضعف هواپیما در جایی ست که تیر خورده ومنجر به سقوط هواپیما شده اینجاهایی که تیر خورده وهواپیما سالم برگشته نه تنها نقاط ضفش نیست بلکه شاید نقطه قوت او نیز باشد!.سوال کردند الان چه باید بکنیم؟! آبراهام گفت: بروید و آن جاهایی را که تیر نخورده تقویت کنید چون معلوم است که وقتی آنجاها تیر خورده باعث سقوط هواپیما شده است.

این مبحث در ریاضی Survival Deviation یا آنالیز بقا نام دارد که می‌تواند مبنای مهمی برای مدیریت ، تربیت، تجارت و بسیاری دیگر از ابعاد زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی محسوب شود.
پارس گیلدا

اصل انالیز بقا

بیشتر بخوانید

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا