دانستنیها

قدیمی ترین کاربرد ریاضیات

قدیمی ترین کاربرد ریاضیات با آثار وعلایمی روی استخوان

قدیمی ترین کاربرد ریاضیات:

قدیمی‌ترین اثری که از کاربرد ریاضیات توسط انسان‌ها حکایت داره، یه قطعه استخوان هست به اسم استخوان لبومو (Lebomo). قدمتش بین ۴۳ تا ۴۴هزار سال است. روی این استخوان یه سری نشانه‌هایی هست که گویا از آن برای شمردن استفاده می‌شد.
و تعدادش 29 تاست.

قدیمی ترین کاربرد ریاضیات

به نظر می آید که این شاخص یک نوع تقویم باشد.دیوید دارلینگ در کتاب جامع ریاضیات میگوید از انجا که در ان منطقه (آفریقای جنوبی) هنوز سیستم کشاورزی راه نیفتاده بود، به نظر میآید این سیستم تقویم صرفا برای حساب‌کتاب پریود زنان استفاده می‌شده است.

پارس گیلدا

ریاضیات را میتوان تنهای علمی دانست که از روزی که بشر پا به کره خاکی گذاشت با او همراه بوده است.نخست ریاضیات کاربردی مثل همان چیزی که در بالا توضیح داده شد وبعدها کم کم سایر شاخه های این علم در زندگی روزمره در تبادلات تجاری و معاملات و…

انسانها برای انجام هر کاری به حساب و کتاب نیاز دارند واین ریاضیات است که میتواند گره گشای کارهای او باشد.علم ریاضی علم استدلال و منطق است و باعث گشایش ذهن آدمی و بروز تفکر استدلالی و منطقی در او میشود.به همین دلیل است که ریاضیدانان برجسته ذهن منسجم و مبتکری داشته و از علوم وفنون دیگر مثل شعر و موسیقی وادبیات و فلسفه و منطق و…هم حظ وافر و بهره لازم برده اند.

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا