گزارشات طبیعت گردی و کوهنوردی

هیجان کوهنوردی

کوهنوردی و هیجانات آن

هیجان کوهنوردی:

پارس گیلدا

هرورزشی هیجانات خاص خودش را دارد.البته شاید هیجانات برخی از رشته های ورزشی مثل فوتبال و امثالهم زیاد باشد.یک دلیلش برمیگردد به پولساز بودن برخی رشته ها مثل فوتبال و استقبال اسپانسرها ازآن و رنگ ولعاب بخشیدنش و هدایت تبلیغات به این سمت و شگردهای دیگر که قدرت پولسازی آنرا بالا ببرند واز این طریق منافع بیشتر به سمت خود هدایت نمایند.

ورزشهای دیگر نیز کم و بیش هیجانات و طرفدارن خود را دارند.ولی هیچ ورزشی مثل کوهنوردی مهجور نیست.در این ورزش نه تماشاچی هست نه تبلیغات هست نه مقام اول ودوم و سوم است نه مدال هست و نه هیچ چیز دیگر.در عین حال ریسک انجام ورزش بسیار بالاست.

برای اینکه کسی کوهنورد واقعی شود فقط باید عاشق باشد.عشق به معنای واقعی کلمه که صبح سحر او را از رختخواب گرم و نرم بیرون بکشد،کوله پشتی را بر پشتش بگذارد واو را راهی کوهستان نماید.این عشق جانسوز ولی روحبخش و مفرح ، سرماو گرما وباد وباران نمیشناسد.میگویند اگر کاری را که دوست دارید با عشق انجام دهید خسته کننده نخواهد بود.کوهنوردی خودش منبع و سرچشمه عشق است وبرای اینکه کارهای دیگر زندگیت را بخوبی وبدرستی انجام بدهی و خسته و افسرده نشوی، بهتر است کوهنورد باشی و بس.

هیجان کوهنوردی

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا