علمی

تصویری از سطح مریخ

تصویری از سطح مریخ

تصویری از سطح مریخ:

تصاویر جالبی از سطح مریخ ثبت شده توسط یک کاوشگر مریخ‌نورد.
این کلیپ مربوط به مریخ‌نورد موسوم به” کنجکاوی” است که در آنجا ساکن شده است.

سطح مریخ همانطور که توسط کنجکاوی Rover با صدای بادهای مریخی گرفته شده توسط ناو InSight دیده می شود.

پارس گیلدا

اطلاع از چند و چون کُرات دیگر مخصوصا کُرات منظومه شمسی از قدیم الایام مورد علاقه بشر بویژه دانشمندان علوم فضا بوده است.با اختراع تلسکوپ این عطش آگاهی از آنچه که در آسمانهاست بیشتر شد.یافته های  تیزبین تلسکوپها همزمان با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و ساخت تلسکوپهای پیشرفته قوی به افزایش دانش بشر در این زمینه کمک فراوان نمود.

در قرن اخیر و اختراع هواپیما و موشکهای دوربرد و ماهواره ها اکتشافات فضایی شدت و حدت گرفت.بعداز فرود موفقیت آمیز بشر بر کره ماه و هشدار دانشمندان در خصوص وضعیت اقلیم کره زمین و افزایش جمعیت و محدودیت منابع و مسایل آب و هوایی فکر سکونت در کُرات دیگر وارد حوزه مطالعاتی دانشمندان شد.

در این میان اما کره مریخ ویژگیهای خاصی برای سکونت داشته و یافته های دانشمندان انها را به این سمت سوق داده که در رابطه با اسکان روی این کره بیندیشند.اعزام مریخ نوردهایی چند در سالهای اخیر به این کره و مطالعات میدانی اقدامی در همین راستا هست. لذا مشاهده خاک این کره و مقایسه آن با خاک زمین جالب است.
تصویری از سطح مریخ

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا