گوناگون

درخت یا الماس

یک مقایسه ساده بین درخت والماس

درخت یا الماس:

اگر روزی ناچار شویم بین دو گزینه درخت یا الماس یکی را انتخاب کنیم قطعا کمتر کسی پیدا میشود که از الماس صرفنظر ونظرش به درخت معطوف گردد!.ولی دانشمندان در بررسیها و تحقیقات خود به نتیجه دیگری رسیده اند.آنان معتقدند ارزش درخت بمراتب بیشتر از الماس هست.دلیلش هم این است که به دلیل پدیده مهبانگ یا بیگ بنگ یعنی همان انفجار بزرگ که منجر به پیدایش جهان امروزی شد، جهان مملو از عنصر کربن که محصول انفجار و احتراق است شده است. استحصال الماس از کربن نیز محصول یک  فرایند فیزیکی شیمیایی ست.

بنابراین به همین دلیل ساده، در همه کرات آسمانی به تناسب، الماس یافت میشود.ولی چوب و درخت و گیاه نه.چرا که درختان و گیاهان محصول شکل گیری حیات موجود زنده اند.برغم پژوهشهای گسترده ایی که بشر تاکنون انجام داده هنوز موفق به پیدا کردن حیات در کرات دیگر نشده است.لذا این لحظه این فقط،کره زمین است که میزبان حیات میباشد.

گیاهان و درختان ارزشمندترین موجودات

گیاهان و درختان از اولین موجودات حیات و ارزشمندترین هدیه حیات به بقیه موجوداتند.در این میان، انسانها بعنوان آخرین محصول دُردانه حیات، خطرناکترین و بی پرواترین قاتل جنگلها و درختان شناخته شده اند.قطعا اگر دادگاهی فرادستی در عالم هستی وجود میداشت که قادر به محاکمه موجودات در آن دادگاه میبود حتما سزای این جنایت بشریت بسیار سنگین ارزیابی میشد.اگرچه نباید فراموش کنیم که انسانها بهای این ندانم کاری خود را با تبعات از بین بردن جنگلها و نابودی درختان در همین دنیا و همین محدود دوران زندگی خود همواره پرداخته و در آینده نیز حتی بیشتر پرداخت خواهند نمود.

پارس گیلدا

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا