اجتماعی

روز جهانی زن

هشتم مارس روز جهانی زن

روز جهانی زن:

هشتم مارس روز جهانی زن است!.
در ایران ما ،برخی آن روز را که منشا عربی دارد بعنوان روز زن قبول ندارند و بعضی ها این روز را که منشا غربی دارد وبرخی هم هر دو را یا قبول دارند ویا ندارند!.

فارغ از رنگ و ملیت و دین و باورها و…روز زن بر تمامی خانمهای محترمی که چون ماه درخشان، روشنی بخش زندگی ابنا بشر در ادوار تاریخ بوده  وهستند و خواهند بود خجسته ومبارکباد…🌱🌱🌱🌱

ورز جهانی زن مبارکباد.

عکس:گیلان،لنگرود،روستای پرشکوه

پارس گیلدا

بسیاری از تحولات باید از خودمان و از ذهن خودمان آغاز شود.در نظر گرفتن روزی خاص جهت بزرگداشت مناسبتی خاص فی النفسه خوب است.مخصوصا اینکه روزی مثل روز زن که علاوه بر رد وبدل شدن پیامهای تبریک و تهنیت کادو هم مبادله میگردد. که این موضوع خودبخود باعث بهبود رابطه ها و محکم شدن پیمانهای اُخوت خانوادگی ولو کوتاه مدت هم باشد امری پسندیده است.

مُنتهی مطلبی که وجود دارد این است که بد نیست در این روز تاملی و مروری به افکار خودمان بکنیم .ببینیم تا چه اندازه حاضریم ضمن گرامیداشت آرمانهای این روز بصورت عملی نیز در جهت تحقق آنها ابتدا از خودمان وخانواده خود همت و همیتی داشته باشیم.

هشتم مارس روز جهانی زن

اگر ما توانستیم تحول دلخواه را از خودمان آغاز کنیم قطعا در مقام مصادر امور اجتماعی وتصمیم گیری نیز خواهیم توانست به آرمانهای مورد نظر جامه عمل بپوشیم.زندگی در جوامعی که سالیان سال بصورت مردسالاری اداره شده باعث گردیده است که حتی برای خانمها نیز زندانهای ذهنی ایجاد شود.بطوریکه بسیار از حق و حقوق را ،خود خواسته از خود و همنوعان خود بدلیل همان زندانهای ذهنی که قبلا صحبتش شد سلب نمایند .حتی وقتی در مصدر اموری قرار میگیرند گاهی از هرمردی ، مردسالارانه تر برای همنوعان خود موافق محدودیت ومحصوریت باشند.در خصوص زندانها ذهنی بد نیست مطلبی را در اینجا بخوانید.
روز جهانی زن

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا