گزارشات طبیعت گردی و کوهنوردی

توریشوم از مسیر جدید

توریشوم از مسیر جدید:

چهاردهم بهمن ۱۴۰۱ صعود شاخص زمستانی ما به قله توریشوم ماسوله صورت پذیرفت.مشخصات دقیق این قله  با همین نام در همین سایت درج است.این قله  نسبت به سایر قلل استان از بلندی انچنانی نیست ولی به لحاظ شیبش از قلل مطرح استان بوده و در صورت وقوع شرایط زمستانی صعود به آن، فنی محسوب میشود.

گویا در این روز ابر و باد و مّه وخورشید و فلک ، دست به دست هم داده بودند تا بلکه صعودمان ناموفق باشد.سوزسرمای شدید،بادی که با سرعت وشدت و بیرحمی بر صورتمان شلاق مینواخت و حجم برف فراوان حد فاصل کلبه های ییلاق دهرا تا قله ، عاملی نشد تا مانع صعود گروه ۱۵ نفره آماده ما باشد.

از ویژگیهای این برنامه

یکی از ویژگیهای این برنامه خاص، صعود از مسیر مجزا (از سمت چپ منطقه موسوم به خومبرو) و فرود از مسیرسنتی زودله سر بود.صعود از این مسیر جدید که دارای شیب زیاد است سبب شد حدود دو و نیم کیلومتر فاصله نزدیکتر شود.و کل فاصله رفت وبرگشت به ۱۵/۹۵ کیلومتر برسد.

از دیگر نکات این برنامه قلت عکسهای گرفته شده از مسیر بدلیل وزش باد وسوزسرما وعدم امکان درآوردن دستکش جهت عکاسی بود.معدود عکسهای این برنامه جذاب را اینجا ارائه میدارم.

مشخصات مسیر رفت وبرگشت
مشخصات مسیر رفت و برگشت
گل برف یا برفی از خوشگلترین گلهای و جاذبه های ویژه این مسیر است
گل برف یا برفی از خوشگلترین گلهای و جاذبه های ویژه این مسیر است

از نمای نزدیکتر

از صخره های زیبای مسیر زیر آسمان آبی

صخره ایی دیگر

دوستی سنگ و درخت.هر دو در کنار هم و تکیه گاه ومواظب هم
دوستی سنگ و درخت.هر دو در کنار هم و تکیه گاه ومواظب هم
ابرهایی که مزاحم صعودمان بودند در برگشت چنین صحنه هایی در آسمان خلق کردند
صحنه ایی دیگر
و اینهم پرده ایی دیگر از رقص ابرها
همنوردان باشگاه کوهنوردی البرز رشت ک هرداین صعود در خدمتشان بودیم

جا دارد از مدیریت باشگاه کوهنوردی البرز رشت وسرپرست محترم و نیز مربی گرامی و جلودار وعقبدار برنامه که جملگی زحمات فراوانی در تدارک واجرای این برنامه مفرح  کشیدند صمیمانه تشکر وقدر دانی گردد.

به امید تکرار چنین برنامه های مفرح

پارس گیلدا

توریشوم از مسیر جدید

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا