اجتماعی

پاناسونیک و چهار روز کار در هفته

تدبیر جدید شرکت پاناسونیک ژاپن جهت افزایش بهره وری

پاناسونیک و چهار روز کار در هفته:

شرکت پاناسونیک ژاپن تصمیم گرفته است از ابتدای سال ۲۰۲۲ ،ساعات کاری پرسنل خود را به چهار روز در هفته کاهش دهد.این کاهش با حفظ همان مقدار ساعات کار روزانه خواهد بود.مدیران شرکت مزبور این تصمیم را در راستای توصیه مسئولان دولتی ژاپن به شرکتهای خصوصی اتخاذ نموده اند.

هدف از این تصمیم در راستای افزایش بهره وری در نتیجه ایجاد تعادل بین کار وعلایق شخصی کارکنان  است.برخلاف آنچه که تاکنون در رابطه با بالا بودن ساعات کار کارکنان شرکتهای ژاپنی عنوان شده،این کشور در رده ۲۶ جهان قرار دارد. کشورهای،کلمبیا،مکزیک،روسیه و کره جنوبی رده های اول را از آن خود کرده اند.

شرکت پاناسونیک حتی این امکان را به پرسنل خود داده که بخشی از امور محوله را از خانه های خود انجام دهند.تجربه کار از خانه و نیز کاهش ساعات کار هفتگی را قبلا شرکت میکروسافت هم در ژاپن اجرا کرده و به افزایش رقم بهره وری چهل درصد رسیده است.

تعادل بین ساعات کار و علایق شخصی کارکنان

کارشناسان مدیریت منابع انسانی در اقتصادهای برتر و پیشرفته، سالهاست به این نتیجه رسیده اند که توجه به چگونگی زندگی کارکنان و بهبود سطح کیفی و کمی آن ونیز برقراری تعادل معقول بین ساعات کار و ساعات حضور کارکنان در کنارخانواده و تامین علایق شخصی خانواده ها، یک تدبیر تاثیر گذار در ایجاد انگیزش کارکنان به ارائه خدمات کمی و کیفی بهتر و برتراست.

در عین حال کاشناسان معتقدند این سیاست باعث استحکام روابط عاطفی خانواده ها و تحکیم بنیان زندگی مشترک شده و بهبود سطح کمی و کیفی تعلیم و تربیت فرزندان را به همراه خواهد شد .در نتیجه بطور مستقیم در آینده کشور تاثیرگزار است.

پارس گیلدا

پاناسونیک و چهار روز کار در هفته

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا