اجتماعی

تراژدی جنگ

جنگها، راز بقای قدرت و ثروتند!

تراژدی جنگ:

ویل دورانت میگوید:
“جنگ یکی ازعناصر پایدار تاریخ است،وتمدن و دموکراسی از آن نکاسته اند.از 3421 سال اخیر،که تاریخ مدون دارد،فقط 268 سال آن بدون جنگ گذشته است.

باید اقرار کرد که جنگ،درطول این مدت،همواره مانند امروز شکل نهایی رقابت وانتخاب طبیعی در نوع انسان بوده است.

هراکلیوس می گفت:«جنگ با رقابت،پدرهمه چیز است.»منبع لایزال اندیشه ها واختراعات و نهادها و دولت هاست.صلح آرامشی است،نا پایدار که تنها با قبول تفوق،یا در صورت تساوی قدرت ها،قابل دوام است.

بنابر این:«تمدن هم اشتراک مساعی است وهم رقابت؛بنابر این،چه بهتراست که هر ملتی دارای فرهنگ،دولت،اقتصاد،لباس و آوازهای مخصوص خود باشد.»”
“پایان نقل قول”

واما باید اضافه کرد در دنیای مدرن امروزی، جنگ تبدیل به یک صنعت و تجارت کثیف بدون مالیات شده است.مثل تجارت مواد مخدر، تجارت سکس، تجارت اعتقادات و باورها، تجارت جهل و خرافات، تجارت اطلاعات و اطلاع رسانی های دروغین و بسیاری دیگر از این نوع…

لباس رزم هریک از این جنگها، متفاوت ولی اهدافشان یکیست،ثروت و سرمایه و قدرت ودیگر هیچ.قربانیان جنگها، همواره انسانهای ناآگاه و عادی بوده اند.

نتیجه جنگها، بقای سرمایه داران،متمولان و قدرتمندان است.!نتیجه نهایی هیچ جنگی پیروزی مستمندان نیست!

در پایان، این سیاستمداران هستند که دستان هم را میفشارند و این فقراهستند که دستان مستمندشان خالی و تهی تر از گذشته میگردد…
جنگها، راز بقای قدرت و ثروتند!

پارس گیلدا

تراژدی جنگ

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا