اجتماعی

تفاوت برد و باخت

داستان توافقنامه صلح اسرائیل وفلسطین در اسلو

تفاوت برد و باخت:

رابین چگونه عرفات را به اسلو کشاند؟.

نقل است که از اسحاق رابین نخست وزیر اسرائیل که به دست ایگال امیر طلبۀ افراطی مدارس تلمودی به قتل رسید؛ می‌پرسند چگونه یاسر عرفات رهبر سازمان آزادیبخش فلسطین را برای نشستن در پشت میز مذاکرۀ مستقیم با هیئت اسرائیلی در اسلو قانع کرده است؟.
رابین در پاسخ می‌گوید: ما هر بار با عرفات تماس می‌گرفتیم و به او می‌گفتیم؛ ابوعمار! ما چند بار هم جنگ کردیم و تو بازنده شدی، راهی جز مذاکره با قی نمانده است، بیا با هم بر سر میز گفتگو بنشینم. عرفات ولی با خشم درخواست ما را رد می‌کرد.
رابین ادامه می‌دهد: در سال 1993 اما من با عرفات تماس گرفتم و گفتم؛ اوعمار! ما چند بار با هم جنگ کردیم و تو برنده شدی، راهی جز مذاکره باقی نمانده است؛ بیا برای مذاکره به اسلو برویم. عرفات بیدرنگ پذیرفت و هیئتی را به نروژ فرستاد!.
احمد_زیدآبادی

پارس گیلدا

در تعریف سیاست(عربی=سیاسه،فرانسه=پُلتیک،انگلیسی=پالِسی)آورده اند که واژه ای ست که ریشه آن از رام کردن اسب است.واژه سیاس هم که مختص افراد سیاست ورز است یعنی کسی که زیرک و حیله گر و رِند است.همین مختصر تعریف کافیست که به عمق مطلب بالا پی ببریم.

تفاوت برد و باخت

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. I’ve been exploring for a bit for any high quality articles or blog posts in this
    sort of house . Exploring in Yahoo I at last stumbled upon this site.

    Reading this info So i am glad to exhibit that I have a very good uncanny feeling
    I found out exactly what I needed. I most unquestionably will make certain to
    do not forget this website and give it a glance on a continuing basis.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا