طنزوسرگرمی

بررسی علمی وضعیت جهنم

بررسی علمی وضعیت جهنم
جواب یک دانشجوی دانشگاه واشنگتن به یک سوال امتحان شیمی، آنچنان جامع و کامل بوده که توسط پرفسورش در شبکه جهانی اینترنت پخش شده و دست به دست گشته و حالا جلوی روی شماست. گمان می کنم خواندنش خالی از لطف نباشد.
پرسش:آیا جهنم اگزوترم(دفع کننده گرما) است یا اندوترم(جذب کننده گرما)؟
اکثر دانشجویان برای پاسخ، به قانون بویل-ماریوت استناد کردند که بر اساس آن حجم مقدار معینی گاز در دمای ثابت، به طور معکوس با فشار وارده بر آن گاز متناسب است. اما یکی از دانشجویان چنین نوشت:
نخست باید بفهمیم که حجم جهنم چگونه در اثر گذشت زمان تغییر می کند. به این منظور نیاز به دانستن تعداد ارواح فرستاده شده به جهنم داریم. تصور می کنم همگی قبول دارند که یک روح اگر وارد جهنم شد، آن را ترک نخواهد کرد. پس واضح است که تعداد ارواحی که جهنم را ترک می کنند برابر است با صفر.
همچنین برای آگاهی از تعداد ارواحی که به جهنم فرستاده می شوند نگاهی به ادیان متداول در دنیا می اندازیم. برخی ادیان می گویند اگر کسی از پیروان آنها نباشد به جهنم می رود. ازآنجا که بیش از یک مذهب چنین باوری را ترویج می کند و هیچکس به بیش از یک مذهب اعتقاد ندارد، می توان چنین برداشت نمود که همه ارواح به جهنم فرستاده می شوند!
با در نظر گرفتن آمار مرگ و میر و زاد و ولد، تعداد ارواح در جهنم پیوسته افزایش می یابد. بنابراین تغییر حجم جهنم به این صورت خواهد بود:
طبق قانون بویل-ماریوت با ورود هر روح به جهنم، حجم آن تحت فشار و دمای ثابت افزایش می یابد و دو موقعیت ممکن است پدید آید:
۱)اگر جهنم آهسته تر از ورود ارواح به آن منبسط گردد، دما و فشار به تدریج بالا خواهد رفت تا جهنم منفجر شود.
۲) اگر جهنم سریع تر از ورود ارواح به آن منبسط گردد، دما و فشار به تدریج پایین خواهد آمد تا جهنم یخ بزند.
اما راه حل نهایی را می توان در گفته همکلاسی ام “ترزا” یافت که می گوید: مگه جهنم یخ بزنه که با تو ازدواج کنم! با توجه به این که تا امروز این افتخار نصیب من نشده (و احتمالاً هیچگاه نخواهد شد!)، لذا نظریه شماره ۲ اشتباه بوده ، جهنم هرگز یخ نخواهد
زد و اگزوترم است.

پارس گیلدا
بررسی علمی وضعیت جهنم

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا