گزارشات طبیعت گردی و کوهنوردی

جاذبه های کوهستان

کوه و جاذبه های کوهستان

جاذبه های کوهستان:

عکس:ارتفاعات توچال
همان توضیحات عکس بالا

کوهنوردی و سفر به کوه و قله همیشه جالب است و جاذبه دارد.بستگی دارد اهل چی باشی؟.اهل ورزش ،شعر وادب،ترانه و آوازخوانی،عاشق فتح قله،عشق به طبیعت،عکاسی و…یا مخلوطی از همه اینها.
یکی از جاذبه ها این ورزش برای من، کشف فسیل وسنگواره است.
اگر طول مسیر خسته ات نکند وشتاب برای رسیدن بی حوصله ات ننماید ولذت برگشت ورسیدن به خانه ودوش گرفتن واستراحت و…هوش از سرت نرباید والبته کمی هم سربزیر باشی!یعنی هر از چندگاهی فقط نگاهی به زیر پایت بیفکنی شاید چیزهای خوبی پیدا کنی که قبلا شاید فقط از آنها در کتابها خوانده بودی ویا در فیلمهای مستند و موزه ها دیده بودی….!

توضیحات عکس بالا

این قطعه سنگواره را مورخ 29-5-94 در مسیر قله توچال حدفاصل سیاه سنگ وقله ودر ارتفاع تقریبی 3800متری یافتم. چون دانش فسیل شناسی ندارم نمیتوانم در موردش نظر بدهم .لذا دوستانی که از زمین شناسی یا فسیل شناسی یا دیرین شناسی یا سنگ شناسی و امثالهم سررشته دارند چنانچه در این خصوص آدرسی بدهند ممنون میشوم .مختصر هم باشد مهم نیست همون مختصر کمک میکند تا از اینترنت در موردش تحقیق کنم.
البته این سنگواره دو رو هست ومن عکس هر دوطرفش را گذاشتم…

یادآوری میکنم اهل فن توصیه اکید دارند که به هیچ وجه فسیلها را از محلشان جابجا نکنیم بلکه فقط از آنها عکس بگیریم.از زمانیکه آگاهی به این توصیه یافتم دیگر هیچ فسیلی را جابجا نکرده وسعی کردم به آن پایبند باشم.

همیشه سر بزیر باشید!

سالها پیش با پزشک جراحی اشنا شدم که اهل یزد بود.یک روز که به مطبش رفتم نمیدانم صحبت از چی شده بود که گفت یزدی ها به بچه هاشون سفارش میکنند که :همیشه سربزیر باشند.سربزیربودن حد اقل سه تا حسن دارد!اول اینکه یقه پیراهن دیر به دیر چرک میشود ،بنابراین دیر به دیر هم شسته شده وبه همین علت دیر به دیر فرسوده میشود ودیر به دیر هم نیاز به پیراهن تازه پیدا میکنید!.دوم اینکه وقتی سربزیر شدید همه فکر میکنند بچه خوبی هستید بنابراین خاطرخواهان شما زیاد میشوند و میتوانید براحتی با توجه به تنوع گزینه ها ،پولدارترینه آنها را برای همسری برگزینید وبالاخره سوم اینکه اگر چیزی روی زمین افتاده باشد شما زودتر از همه پیدا میکنید…!
متاسفانه یا خوشبختانه برای آن دو مورد اول هیچگاه سر بزیر نبوده ام ،حالا مانده این سومی تا ببینیم چی پیش می آید…!
😀😀😀

پارس گیلدا
جاذبه های کوهستان

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا