دانستنیها

حل مسئله به دو روش

تمرکز روی مشکل یا تمرکز روی راه حل

حل مسئله به دو روش:

هنگامی که ناسا برنامه ی فرستادن فضانوردان به فضا را آغاز کرد،با مشکل کوچکی روبرو شد.آنها دریافتند که خودکارهای موجود در فضای بدون جاذبه کار نمی کنند.(جوهر خودکار به سمت پایین جریان نمی یابد وروی سطح کاغذ نمی ریزد) برای حل این مشکل، آنها شرکت مشاورین اندرسون را انتخاب کردند.تحقیقات بیش از یک دهه طول کشید،12میلیون دلار صرف شد. در نهایت آنها خودکاری طراحی کردند که در محیط بدون جاذبه،زیر آب وروی هر سطحی حتی کریستال می نوشت و ازدمای زیر صفر تا 300 درجه سانتی گرادکار می کرد.!

و اما روس ها راه حل ساده تری داشتند،آنها از مداد استفاده کردند!.

این داستان مصداقی برای مقایسه دو روش در حل مسئله است.تمرکز روی مشکل یا تمرکز روی راه حل…؟!.

پارس گیلدا

در زندگی روزمره خود از این موارد زیاد داریم.مسائلی که گاهی ساعتها وقت مارا میگیرند .برای حل آن هزینه میکنیم.فشارهای روحی روانی را تحمل میکنیم ولی بعدا مبیبنیم دیگران همان مسئله را به روشی ساده تر حل کرده اند و خیلی زودتر از ما به نتیجه مطلوب رسیده اند.دلیلش همین موضوع است که از ابتدا روی مشکل تمرکز کنیم یا روی راه حل!.گاهی سختترین مسائل به ساده ترین روشها حل میشود ونیازی به تحلیلهای پیچیده ندارد.

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا