عکس و فیلم

درختان نقره ایی

عکسهایی از درختان فریز شده

درختان نقره ایی:

بهار درختان را دیده اید مخصوصا ابتدای بهار ودرختانی با برگهای سبز روشن.بمرور که میگذرد رنگ برگها به سمت آبی وآبی تیره میرود.در خزان به نارنج و زرد گرایش پیدا کرده ودر زمستان، درختان بی برگ میشوند.گویی جنگلها با برگیهای زرد ونارنجی خود فرش قرمزی برای زمستان گسترده اند.بسیار لطیف بسیار زیبا.اما این پایان کار در ختان در زمستان نیست.زمستان به پاس این مهربانی جنگل، بر تن درختان لباسی از جنس خود میپوشاند.لباسی سفید از جنس حریر خیلی لطیف وبسیار هم چشم نواز.گویی که درختان لباس عروس بر تن کرده و به حجله رفته اند.

حتما لباسی که زمستان بر تن درختان میکند نباید از جنس برف باشد.گاهی از یخ وبلورهای یخین وشکننده بر ساقه وشاخه های بی برگشان ملیله و حریر می آویزد .آنچنان لطیف و چشم نواز که هر بیننده ایی را مسحور اینهمه خلاقیت وزیبایی مینماید.

زمستان درختان مثل بهارشان همچون تابستان و چونان پائیزشان دلفریب و قشنگ است. نه تنها آدمیان را به وجد می آورد که پرندگان را نیز از سر شوق بر فرازشان به رقص وا میدارد .شاهینها و عقابها و کلاغها و هر آنچه که آسمانها را در تیول خود دارند برای درختان نقره فام ساز میزنند و میخوانند.

عکسهای زیر از درختانیکه در اثر برف و برودت هوا یخ زده اند مربوط به ارتفاعات ماسوله در گیلان هستند.

یک آسمان آبی،یک درخت سفیدفام ویک زمین بهاری.اینهمه در یک قاب
این شاهین وعیش بی منتهایش
تو قامت بلند تمنایی ای درخت…!

پارس گیلدا

درختان نقره ایی

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا