امثال و حکم

ناصرالدین شاه و ساخت داخل

ساخت داخل آرزوی دویست ساله

ناصرالدین شاه و ساخت داخل:

ناصرالدین شاه در یکی از سفرهایش به روسیه از توپ جنگی روس که در سن پتزبورگ دیده بود، خوشش آمد و سفارش داد آنرا در داخل بسازند.ساختند و در روز موعد با حضور همایونی به سمت سن پتزبورگ روسیه نشانه گرفته تا آزمایشش کنند.توپ در جا منفجر شد وچند نفر را مجروح و چاله ایی عمیق حفر شد.ملازمان که وضعیت را خراب دیدند عرض کردند یا قبله عالم حالا که خرابی در اینجا به این مقدار است بدانید در سن پتزبورگ غوغایی برپاست…!

پارس گیلدا

تحقق آرمان توسعه ونیل به تکنولوژی مدرن همواره از آرزوهای 200 سال گذشته ما بوده است.بنظرم یکی از موانع توسعه در کشور ما وجود منابع غنی زیر زمینی ست.یعنی ثروتی که استحصال وتبدیل آن ،پولی عاید مملکت میکند که مدیران را از ضرورت تلاش و برنامه ریزی برای کسب ثروت و ازدیاد آن وتامین رفاه همگانی بی نیاز میسازد.البته این خودش از ضعف مدیریت و محدودنگری مدیران حکایت دارد.چرا که این منابع عنقریب به اتمام میرسد واگر صنایع و یا خدمات ثروت زا نباشد بقای مملکت مورد تهدید جدی ست.

ساخت داخل و وارد کردن تکنولوژی چنانچه هدفمند و بر اساس اسلوب وروشش باشد البته چیز میمون و مبارکی ست و در راستای همان ثروت زایی و استقلال اقتصادی قابل تبیین و توجیه هست.البته اگر بتوان  دست بادمجان دورقابچینان منفعت طلب را از این برنامه ها کوتاه کرد.

ناصرالدین شاه و ساخت داخل

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا