برش کتاب

وقتی خودم هنوز نیاموخته ام

وقتی خودم هنوز نیاموخته ام

می توانم به تو بیاموزم مثلا
وقتی چراغ قرمزاست باید بایستیی
ورود ممنوع را نباید وارد شوی
ویکطرفه یعنی تا آخرش را باید بروی
ولی چگونه به تو بیاموزم
سواردلت شوی وهرکجا می خواهد نروی
وقتی خودم هنوز نیاموخته ام!

نامه به كودكي که هرگز زاده نشد
اوریانا فالاچی

پارس گیلدا

یکی از اصول مهم تعلیم وتربیت، رفتار معلم است که برای اینکه تاثیر حداکثری بر متعلم داشته باشد باید دقیقا گفتار وکردارش منطبق و مطابق هم باشد.مشاهده دوگانگی در گفتار وکردار معلم اثرات مخرب وسوء بر متعلم گذاشته واثرات گفتمان آموزشی را مورد تردید قرار خواهد داد.مخصوصا وقتی آموزش از نوع علوم اجتماعی و انسانی باشد نظیر آیتمهایی که در بالا به آنها اشاره شد.

معلم حتما به آنچه که خود میگوید باید معتقد و عمل کننده به آن باشد و متعلم ،معلم خویش را آئینه تمام قد خود میبیند .اگر نوع گفتار ورفتار معلم مغایر هم باشد متعلم هم به همان اخلاق و رفتار متمایل خواهد شد.امروزه کارشناسان امور آموزش به این یقین رسیده اند که آنچه که رفتار  و شخصیت آدمها را در بزرگسالی شکل میدهد ماحصل آموزه های دوران کودکی آنهاست.واگر جامعه نیازمند به انسانهای با شخصیت و باسواد مصلح و درستکار است باید خصیصه و صفات مثبت و اخلاق نیکو از کودکی بنحو درستی به آنها آموزش داده شود.

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا