برش کتاب

وقتی نیچه گریست

وقتی نیچه گریست

در برابر هر زن زیبا، مرد بدبختی هم هست که از بودن با او خسته شده است!. زیبایی یکی از ملزومات عاشق شدن در ذهن تمام مردان است.اما زنی که تنها زیباست و از داشتن قدرت درک عاجز است، به زودی برای مردش تبدیل به یکی از وسایل گوشه و کنار منزل می‌شود!.عادی و گاهی هم کسالت بار.

وقتی نیچه گریست
اروین. دی. یالوم

پارس گیلدا

فریدریش ویلهلم نیچه شاعر،فیلسوف،آهنگ ساز وجامعه شناس بزرگ آلمانی(1844-1900)بوده است .اندیشه این فیلسوف تاثیری عمیق بر فلسفه غرب وجهانیان گذاشت.در عنفوان جوانی کرسی استادی دانشگاه بازل دست یافت.با توجه به بیماریش در دهه آخر عم کوتاهش از سمت خود در دانشگاه کناره گیری وبه تکمیل آثارش پرداخت.بعد از مرگ نیچه خواهرش ویراستاری ثارش را ادامه داد.

نیچه وحافظ

یکی از ویژگیهای این فیلسوف بزرگ آلمانی ارادت او به حافظ است.بیش از ده بار نام حافظ را در آثار خود آورده است.بنظر دلبستگی گوته به حافظ در پیدایش این ارادت بی تاثیر نبود.چرا که در نوشته های نیچه عموما نامهای گوته و حافظ در کنار هم ذکر گردیده است.نیچه از این دو بعنوان قله ژرف خردمندی یاد میکند.در میان لابلای نوشته های نتیچه اشعاری از او خطاب به حافظ مشاهده میشود.

وقتی نیچه گریست

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا