محیط زیست

چراباید درخت بکاریم

درخت در تهاجم پائیز همه چیز را از دست میدهد مگر روح زندگی

چراباید درخت بکاریم:

درخت ، در تهاجم پاییز هرچه را که از دست بدهد ، روح زندگی را برای خودش نگه می دارد …
درخت بکاریم و با دیدنش در هر پاییز و بهار ، مانند درخت بودن را تمرین کنیم

پارس گیلدا

شاید امروزه کمتر کسی باشد که از خودش سوال کند چرا باید درخت بکاریم؟.در جوامع ما مخصوصا جوامع شهری که آلودگیها،نای نفس کشیدن را از همه سلب کرده وجود فضای سبز ودرخت و جنگلی که نقش ریه موجودات زنده را دارند غنیمتی ست که کم و بیش همه به اثر وجودیش واقفند.انجام پروژه های توسعه شهر سازی و نیز پروژه های عمرانی نظیر سدسازی و و راهسازی وانتقال آب و سوخت و انرژی و…هر یک بنوعی در قطع و قلع و قمع درختان نقش بسزایی دارند.

معمولا در کشورهای در حال توسعه از انجائیکه هدف،فقط وفقط اجرا و اتمام کار پروژه است،طراحان و متولیان ومجریان ،بندرت برای این درخت زدایی ها برنامه های جایگزین دارند.لذا همزمان با پایان کار یک پروزه و به بهربرداری رسیدن آن بخشی از جنگل(بخوانید ریه موجودات زنده)از حیض انتفاع و بهره برداری خارج میشود.

اینها همه بغیر از بی دقتی های ما در رابطه با نابودی جنگلهای برای خوراک کارخانجات چوب و کاغذ یا حریق های عمد و غیر عمد و….است.بنابراین اگر سوال را بر عکس مطرح کنیم شاید زودتر وبهتر به جواب برسیم .اینکه چرا درخت نکاریم؟.آنگاه شاید پاسخش این باشد که با نابودی درختان و عدم جایگزینی آنها کم کم و بمرور بخش بخش ریه جوامع انسانی به خِس خِس میفتد و در نهایت از حرکت باز می ایستد.

چراباید درخت بکاریم

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا