تاثیر تبلیغات تازه ترینها
حدود 60 سال پیش “تاید” اولین پودر لباسشویی بود که وارد ایران شد ومورد تبلیغات قرار گرفت ! عمر حضور تاید در بازار ایران زیاد دوام نیاورد اگرچه در دنیا مشهور ودر خیلی از کشورها ،محصولات متنوع تاید مورد استفاده مردم قرار میگیرد.بعدها هر پودر دیگری که واردایران شد ویا حتی در داخل ساخته شداگرچه دارای اسامی متفاوت بودند ولی عامه مردم آنها را بعنوان تاید(لینک) میشناختند و حتی الان هم در بعضی از نقاط کشور، پودر لباسشویی را” تاید “خطاب میکنند….این موضوع بیانگر چگونگی تاثیر تبلیغات در اذهان مردم وماندگاری آن تاثیر را میرساند مخصوصاٌ اگر این تبلیغات برای اولین ها باشد .
تاثیر تبلیغات تازه ترینها
دقیقا این موضوع برای اتوبوسهای بین شهری هم مصداق دارد.برای دستمال کاغذی نیز که از نامبردن مصادیق آنها بخاطر در بر داشتن تبعات تبلیغاتی صرفنظر میشود.کلا در عرصه بازار رقابت آزاد، تبلیغات نقش مهمی در شناساندن محصول و بازاریابی و افزایش تیزاژ فروش محصول نقش دارد.شرکتهای بزرگ همواره بخشی از سودشان را برای امر تبلیغات منظور میکنند.معتقدند تبلیغات هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری هست.البته تاثیر تبلیغات زمانی بیشتر میشود که محصول نیز توام با بهبود مرتب و مکرر کیفیت به بازار عرضه شود.بدیهی ست در بازارهای بدون رقیب و منو پُل شرکتهای عرضه کننده کالا نیازی به تبلیغات ندارند!
تاثیر تبلیغات تازه ترینها