برش کتاب

تفاوت در نگرش

اولین راه حل بهترین آن نیست وپاک کردن صورت مسئله هم بخشی از راه حل نخواهد بود.

تفاوت در نگرش:

دو فروشنده کفش برای فروش کفش‌های فروشگاهشان به جزیره‌ای اعزام شدند. فروشنده اول پس از ورود به جزیره با حیرت فهمید که هیچ‌کس کفش نمی‌پوشد. فورا تلگرامی به دفتر فروشگاه در کشورش فرستاد و گفت: فردا برمی‌گردم. اینجا هیچ‌کس کفش نمی‌پوشد.!
فروشنده دوم هم از دیدن همان واقعیت حیرت کرد. فورا این تلگرام را به دفتر فروشگاه خود فرستاد: لطفا 1000 جفت کفش بفرستید. اینجا همه کفش لازم دارند.
فرق بین مانع و فرصت چیست؟ نگرش ما نسبت به آن.

اصول نگرش
جان سی مکسول

پارس گیلدا

نوع نگاه آدمها به موضوع ،میتواند به نتایج مختلفی منجر شود و باعث پیروزی یا شکست،بُرد یا باخت و موفقیت یا عدم موفقیتشان در امور روزمره زندگی گردد.تفاوت آدمها با همدیگر نیز به همین تفاوت نوع نگاهشان به زندگی بر میگردد.سواد وتحصیلات و مدرک و تجارب کاری و…اگر بتواند افق دید انسانها را وسعت بخشد و به آنها در حصول موفقیت کمک نماید ارزشمند است.وگرنه بالاترین مدارک تحصیلی از معتبرترین دانشگاههای دنیا هم اگر در دست کسی باشد مادام که به بهره وری مثبت در کارها وامور منتهی نگردد ارزش چندانی ندارد.

یکی از راههای وسعت بخشیدن به افق فکری، بسنده نکردن به یک راه حل و دنبال راه حلهای دیگر گشتن است.بسیاری از مسایل هستند که شاید راه حلهای روتین وساده ایی داشته باشند.در حالیکه در همان حال ممکن است راه حلهای بهتر واقتصادی تر هم دارا باشند.همیشه اولین راه حل بهترین آن نیست وپاک کردن صورت مسئله هم هیچوقت بخشی از راه حل نخواهد بود.

تفاوت در نگرش

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا