دانستنیها

حریص ترین و قانع ترین موجودات

حکایت عنکبوت و مگس

حریص ترین و قانع ترین موجودات:

حکایت عنکبوت و مگس

حریص ترین جانور مگس و قانع ترین آنها عنکبوت است،وجالب است بدانیم که همیشه حریص ترین موجود طعمه قانع ترین آنهاست…!

پارس گیلدا

در بین همه موجودات زنده شاید ما انسانها بخاطر اشتهای سیری ناپذیرمان فکر کنیم که حریصترین موجودات روی زمین هستیم.تمایل به جمع آوری مال و وسایل رفاهی نظیر ماشین و خانه و خانه های مجلل متعدد  و  ویلا و حتی مقام ها و مناصب متعدد و مکرر و….کلا میل فراوانمان به مصرف زدگی و تجمیع ثروت و قدرت در حیطه تسلط خودمان این باور را در ما ایجاد کرده که انسان حریصترین موجود روی زمین است.البته بگذریم از اینکه گاهی جهت تامین این خواسته ها چه حق و ناحق هایی که نمیشود ودر مقیاس دولتها چه خون هایی که ریخته نمیشود.

مشهود است و تاریخ هم گواهی میدهد که این اعمال هیچ آخر و عاقبت نیک وخیری به همراه ندارد. ولی خوب انسان است و بر عکس ادعای اشرف مخلوقات بودنش در درک و فهم ، گاهی از بسیاری از موجودات دیگر هم پائینتر است.

حریص ترین و قانع ترین موجودات

ولی اگر این موضوع حرص وطمع ونیز قناعت را از بُعد دیگری نگاه کنیم و نگاهمان را وسعت داده و به بین همه موجودات تسری دهیم خواهیم یافت که  فراتر از انسانها هم هستند موجوداتی که در این دو مورد، گوی سبقت ربوده اند.جمله بالا ناظر به همین است.مخصوصا نتیجه گیر انتهای آن که همیشه حریصترینها طعمه قانع ترینها میشوند . ای بسا در خصوص ما انسانها هم کاملا مصداق دارد.لذا جمله فوق قابل تامل است.

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا