عکس و فیلم

قاب خاطرات

صبحی زیبا بسوی دماوند

قاب خاطرات:

امروز ندانم زچه دست آمده‌ای؟.
کز اول صبح مست مست آمده‌ای!.

مولانا‌

صبح یکی از زیباترین و خاطره انگیزترین روزهای مرداد نود وشش و موقع صعود به قله دماوند از جبهه شمال شرق،پس از بیدار شدن و صرف صبحانه ایی مختصر از منطقه چادرگاه که محل نصب چادرهایمان بود در تاریکی صبح  راه افتادیم.حدود ساعت شش صبح شاید اندکی کمتر به پناهگاه تخت فریدون رسیدیم.و پس از گذشتن از پناهگاه ، لحظه ایی به عقب برگشتم وبا این صحنه مواجه شدم .

صبحی زیبا بسوی دماوند

این صحنه درست در شرایطی بود که در سمت روبرو یعنی دقیقا روی قله دماوند قرص ماه میدرخشید و جلوه گری میکرد و پشت سر ما خورشید اکنون در حال رُخ نمودن بود.کاش دوربینی اختراع گردد که بتواند همزمان هر دوصحنه را با یک لنز و در یک قاب ثبت کند.

این لحظه بعنوان یادگاری ماندگار در لنز دوربین و سویدای دل ودیده و سرسرای ذهنم برای همیشه ثبت و ضبط شد.
لحظات در تاریخ هستی تکرار ناپذیرند!.قطعا این لحظه و این صحنه دیگر نه برای من نه برای زمین و نه برای خورشید ونه اصلا در جهان هستی تکرار نخواهد شد .

در مسیر قله دماوند از جبهه شمال شرق.بعد از پناهگاه تخت فریدون
اینهم ماهش در همان لحظه

پارس گیلدا

قاب خاطرات

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا