دانستنیها

طولان ترین مسیر پیاده روی خاکی جهان

طولان ترین مسیر پیاده روی خاکی جهان

طولان ترین مسیر پیاده روی خاکی جهان:

پیادهروی یکی از عادات و رفتارهای و علایق همه آدمیان از بدو پیدایش که هنوز موفق به رام کردن حیوانات و سواری گرفتن از آنها نشده بودند تا حال حاضر که با اختراع خودرو در جای جای دنیا جولان میدهند بوده است.پیاده روی آدمیان با اهداف و مقاصد گوناگون صورت میگیرد. یک نوع آن از روی کنجکاوی و اکتشافی است.یعنی آگاهی از جزئیات جهان ناشناخته.طبیعتا هرچقدر مسیر پیاده روی طولانی تر وبکرتر باشد  هیجان ولذت بیشتری به همراه دارد و نفر پیاده را بیشتر و بهتر به اهدافش میرساند.

ایا تاکنون برایتان این سوال پیش آمده که طولانی ترین مسیر پیاده روی خاکی در جهان کدام مسیر است؟.


بر اساس اطلاعاتی که تکنولوژی در اختیار ما میگدارد طولانی ترین مسیر پیاده روی خاکی روی کره زمین از شهر له آلولهاس در ایالت کیپ تاون آفریقای جنوبی شروع و به شهر ماگادان در روسیه به مسافت 22500 کیلومترختم میشود.البته لازم بذکر است که تاکنون کسی موفق به طی این مسیر نشده است چرا که انجام این کار با سختی ها و موانع وچالشهای پرشماری همراه است.

ملزومات این پیاده روی

اول اینکه لازمه انجام این سفر مستلزم فراهم کردن تدارکات گسترده برای طول مدت پیاده رویست. متعاقبا خواهیم دید که در فشرده ترین حالت مدت زمان این پیاده روی حداقل یک ونیم سال طول میکشد.دوم اینکه برای طی بخش از مسیر باید از جنوب سودان و از میان جنگجویان و یاغیان آن منطقه عبور کرد . نیز جنگلهای بیشماری را که گاهی مملو از حیوانات خطرناک وحشی هستند را در نوردید.صحاری گرم و خشک وبی آب و علف را پشت سر نهاد. سر اخر اگر از همه این خان ها گذشتیم به سرمای منهای 40 درجه روسیه میرسم و….

بطور خلاصه اگر کسی این مسیر را روزانه و هر روز 8 ساعت پیمایش نمایدبدون وقفه یکسال ونیم طول میکشد تا به مقصد برسد.همانطور که اشاره شد برای اینکه کسی  22500 کیلومتر مسیر را پیمایش نماید بایداز خاک 16 کشور عبور کند. 117693 متر بالا رفته و 117686 متر پائین بیاید. یعنی اینکه سیزده و نیم بار قله اورست 8765 متری را بالا و پائین برود!.

لازم به توضیح میداند طولانی ترین پیاده روی که تاکنون بشر انجام داده و ثبت شده است یک پیاده روی اعتقادی بوده به مسافت 800 کیلومتر که یک معتقد مسیحی انجام داده است.

پارس گیلدا

طولان ترین مسیر پیاده روی خاکی جهان

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا