محیط زیست

در برابر باد

درختی که تحت تأثیر مداوم باد رشد کرده است.

در برابر باد:

درختی که بطور مداوم در برابر باد رشد کرده است

پارس گیلدا

از این نوع درختان در جنگلها فراوانند.درختانی که معمولا در جاهای خلوت رشد میکنند چون در کنار سایر درختان نیستند لذا مستقیم در معرض وزش بادند.بادهایی که شمالی،جنوبی یا غربی،شرقی اند.وزش مداوم باد در یک سمت رشد آنها را نیز معطوف به همان سمت وسو میکند.منتهی نکته مهمتر، مقاوم شدن ریشه این درخت در خاک بدلیل فشار مستمر وارده وسماجت او به زنده ماندن ورشد و سبز شدن است.

بارها گفته ام که طبیعت بزرگترین مربی انسان است ودرسهای فراوانی را میشود از طبیعت آموخت.انسانها هم مثل همه موجودات در طبیعت در معرض فشارهای  گوناگونند.اگر در ناز و نعمت بزرگ شوند وبمرور که از سنشان میگذرد در قبال نسیم هایی که بر زندگی آنها میوزد نتوانند مهارت واستقامت کافی کسب کنند قهرا نخواهند توانست در قبال هیج طوفانی از خود مقاومت نشان داده و بنابراین نقش بر زمین خواهند شد.

رفاهیات و وسایل آسایش ، خوب ولازم است ولی عادت کردن به آن، انسان را ناز پرورده میکند.تن انسان واز همه مهمتر ذهنیت او باید آمادگی پذیرش سختترین  اشکال زندگی را داشته باشد.در غیر اینصورت در بزنگاههای زندگی که وقوعش برای همه ما محتمل است مشکلات عدیده در مدیریت بحران زندگی ، گریبان ما را خواهد گرفت.

مطالب بیشتر

پارس گیلدا

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا